Gå til innhold

ER DET NORMALT FOR EN MAMMA.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

å sitte på kvelden etter at barna har lagt seg, å tenke:

-har hun det bra

-er hun blitt bortsjemt

-viser jeg nok kjærlighet

-kjefter jeg for mye

-lærte hun noe idag

-får hun nok næring

-er hun lei seg

-burde jeg har dårlig samvittighet for noe

-er det noe jeg burde gjøre anderledes

-satt hun for mye i vogna

-fikk hun lekt nok

-ble hun stimulert nok

-gir jeg nok komplimenter når hun gjør noe "riktig"/er flink jente

hver kveld sitter jeg å tenker på hva jeg gjør, har gjort, burde gjøre/ikke gjøre.

kjenner jeg begynner å bli litt smågal. vil så gjerne gjøre alt "riktig".

lille nurk har vært litt sippete de siste dagene. hun er 11 mnd, ingen tenner, forsjøla, øyekatarr, nysjerrig på alt.

hun får høre veldig mye "nei!", hun er høyt og lavt.

prøver å si til meg selv at dette er det jeg MÅ gjøre for at hun skal lære. er veldig fokusert på å lære henne logikk, altså at hun ser ikke mamma klå på tv'en, så da gjør ikke du det heller. er det for tidlig å lære ennå? syns nå ikke det selv, for jeg mener at man legger grunnlaget allerede nå.

er det normalt for en mamma å sitte med alle disse tankene, og litt dårlig samvittighet på kvelden? gjør du det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke om det er normalt, men jeg holdt på sånn hvertfall.

Har det fremdeles av og til, men blitt bedre nå. Jeg gjør jo så godt jeg kan

Gjest Sauen - uke 13
Skrevet

Sånn er jeg også. Konstant dårlig samvittighet, og føler meg til tider som en drittdårlig mamma. Det er jeg helt sikkert ikke, det er nok bare jeg som ser alle feilene mine=)

Skrevet

Jeg tror dårlig samvittighet er den nye folkesykdommen for mammaer. Veldig naturlig men lite produktivt, du gjør helt sikkert en strålende jobb som mor. Og det at du tenker på det hver kveld viser jo det. Men ikke bruk så mye energi på å tenke at du ikke har gjort alt "riktig" eller kunne gjort mer. Med første barn hadde jeg konstant dårlig samvittighet, nå med nr 2 så vet jeg at man kan ha dårlige dager uten at verden går under. Og at man må senke kravene til seg selv når man får flere barn, skal tilbake i jobb, få hverdagen til å gå i hop osv. Jeg ser på hver morgen som sjanse til nye ark og at man gjerne kan reflektere litt over hvordan man har lyst til å takle utfordringer som sutringer og gjerne legge en løs slagplan med sin kjære. Men ikke ha dårlig samvittighet!

Skrevet

Ohje ;D Vet ikke om alle har det slik men det dær kunne lik så greit vært meg :-) Nesten så man skulle tro at man fikk en slags ekstra "samvittighet og bekymrings måler" når man blir foreldre ;P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...