Gå til innhold

carpal tunnel syndrom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen med erfaring?

hendene mine dovner lett av, de "sovner" uten at jeg har ligget på de eller noe sånn, de blir sånn "av seg selv".

Men nå i kveld har jeg en merkelig udefinerbar smerte nedover venstre armen, kjennes ut som en slags muskelsmerte på en måte, bare at det kjennes ut som et smertefullt "bånd" fra skulder/overarm og nedover helt til håndleddet

er gravid i uke 14/15

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som om det er det ja. hadde slik hele svangerskapet. Gikk over like etter fødselen heldigvis.

Skrevet

tusen takk for svar:)

tok du det opp med legen din eller? hva sa/gjorde han? er det noe man kan gjøre?

Skrevet

Huff stakkar deg som har fått det så tidlig :-/ Det er ganske så vanlig i svangerkapet dette. Jeg hadde dette i begge mine svangerskap men fikk det ikke før etter uke 30. Det kan være sikkelig utholdelig vondt når man våkner at hånden er bortdovnet og at det sprenger på i armen. Har hørt at man kan kjøpe sånn hanske greie som man har på håndleddet om natten. Vet ikke om det hjelper men er jo verdt og prøve :-) Ellers så er det desverre lite og gjøre med. Går som regel over av seg selv etter svangerskapet ;)

Skrevet

tusen takk for svar:)

men bør vel snakke med legen? og få eventuelt diagnosen av han? kan det være andre ting?

Skrevet

Jeg syns det høres ut som det.. Og carpal tunnel syndrom kan utarte seg ganske forskjellig fra person til person.

Jeg fikk det etter få mnd inn i svangerskapet, og det endte med at jeg fikk store smerter. Sånn i femtiden hver natt satt jeg å grein av frustrasjon og smerter..

Ingenting hjalp av de tipsene jeg fikk, om å sove med hende bundet opp, hansker, fatle osv.

Mener å huske at smertene mine satt lenger nede i hendene.

Jeg fikk operert den ene hånden, fordi jeg var engstelig for å være fullstendig hjelpeløs når småen kom. Den andre hånden har jeg fremdeles cts i, det har aldri gått over, selv om det ikke er så ille som det var.

Gå til legen og få en diagnose. Så får du også tips om hva du kan gjøre. :-)

Skrevet

Jeg fikk svaret av jordmoren og legen. Det e rjo ikke noe å gjøre med det må bare vente på at fødselen kommer. Men om det ikke er forsvunnet etter to uker etter fødsel bør du oppsøke lege. Da kan det hende du må operere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...