Gå til innhold

Over 5 kynnere i timen, hvor vanlig er dette?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har opplevd dette flere ganger siste døgnet, måtte t.o.m. inn på føden i nattmorges. Ble sjekket og sendt hjem med sykemelding og beskjed om å ta det med ro. Hvor vanlig er dette, er det virkelig grunn for bekymting for at ting skal bi satt i gang?? Er 24 + 5 i dag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke svare på hvor vanlig det er.. men jeg var veldig plaget av mange og sterke kynnere i forrige svangerskap.. Fra ganske tidlig av.. Allerede fra jeg var 5 mnd på vei så måtte jeg tidvis sette meg ned når de kom.. Jeg ble lurt et par ganger og sjekket et par ganger på sykehuset .. Men det hjelper og ta det rolig.., ihvertfall av og til.. Men enkelte ganger så kom de uansett om jeg lå rolig eller hva jeg gjorde.. På slutten fikk jeg kynner bare jeg reiste meg fra stolen eller tenkte på det.. =)

Skrevet

Målte de cervix med det samme?

Jeg hadde også hyppige kynnere i de to første sv.skap, som gikk over til premature rier. Til meg ble cervix i tillegg forkortet, så jeg ble innlagt m riedempende medisin i uke 23. Måtte ligge til uke 34.

Få sjekket cervix du, hvis den er grei er oppskriften å ta det med ro. Unngå aktivitet som framprovoserer kynnere.

Er du i tvil ringer du føden/ legen din.

Skrevet

syns ikke det høres så mye ut jeg.

ikke så mye at det er noe å tenke på.

I ettermiddag og kveld har de kommet hvert 2 min.

Hatt maaaaaaaaaaaange mange mange kynnere i dag..

Har vært på handlesenter å handlet julegaver i dag.. gått mye.. og da kom de gitt..

Tror nok jeg har over 5 kynnere i timen hver dag..

Så mange som jeg har hatt i dag er nok beskjed om at jeg må ta det litt med ro..

Men hadde mange harde lange og ofte kynnere i forrge svangerskap også.

han kom 13 dager før termin...

dette er mitt 5 barn. og det blir bare 11 mnd mellom fødselene.. så jeg har stor sjanse for å få litt før tida..

så kommer til å ta det med ro på slutten.. så ho ikke kommer lenge før.. er i uke 27 nå

Skrevet

De målte cervix ja, den så helt upåvirket ut, i følge gyn. Shabby, gikk du svangerskapet fullt ut selv om kynnerne gikk over til premature rier?

Skrevet

Ok, veldig oppløftende å høre at man kan ha mange kynnere uten at det nødvendigvis skal gå galt av den grunn! :)

Skrevet

Dette er mitt tredje svangerskap, og kynnerne e i gang for fullt. Føler jeg ikke kan gjøre store aktivitetene før kroppen gir klar beskjed om at no må jeg ta det med ro... Har vært sykemeldt i en uke, og legen forlenget den med 14 dager til.. Er 21+6 i dag, og håper at nurket holder seg inni der så lenge som mulig:) Har fått to fullbårne barn før, men hadde ikke så tidlige kynnere da..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...