Gå til innhold

Synstest og gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen vits i å ta synstest når jeg er gravid?

Er kun 9 uker på vei, men merker at synet mitt har blitt mye dårligere på kort tid. (Bruker ikke briller fra før.)

Har lest at synet kan bli påvirket når man er gravid, og kanskje gå tilbake til normalt etterpå. Noen som har erfaringer/kunnskap på dette området?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De sier at det ikke er noe vits. Jeg tok da jeg var gravid, og tok etterpå. og det var 1 i forskjell før og etter graviditeten.

Skrevet

Jeg tok - merket at ting ble mer tåkete og det var slitsomt å se. Så det hjalp for meg - gikk fra -1,75 til -2,25.

Synet gikk aldri tilbake og har holdt meg på den graden.

Gjest Sauen - uke 13
Skrevet

Merker dette selv også - bruker linser til vanlig, men nå føler jeg at jeg ikke ser noenting lenger... hm, kanskje jeg skal ta en synstest og ha sterkere linser nå mens jeg er gravid, kan jo ikke gå rundt og ikke se noe... har -2,75 til vanlig, men tror nok jeg har mer nå...

Skrevet

Forrige gang jeg var gravid gikk jeg til optikeren for å bestille time og fikk da beskjed om det at det var helt unødvendig sålenge jeg var gravid. Hadde lesebriller men mente at synet var blitt verre og jeg hadde lyst på linser... Uansett så fikk jeg beskjed om at jeg måtte komme tilbake når babyen var født.

Nå har jeg linser (selv om synet er akkurat som det var før jeg var gravid første gang). Jeg er gravid igjen, har -1 og merker at synset er blitt verre. Får håpe at det "går tilbake" når babyen kommer i januar :-)

Skrevet

Jeg har fått dårligere syn for hver graviditet. Litt irriterende, for plutselig er brillene blitt helt nødvendige. Jeg fikk ikke ny test under svangerskapet, for jeg fikk beskjed om at synet endret seg så fort at det var ikke noe vits.

Skrevet

Er veldig nærsynt (-4,75 og -5,5) og har blitt enda litt mer nå, men fikk tips av optikeren min om å gå på Nille og kjøpe billigbriller til bruk ved bilkjøring - det er da jeg sliter mest. Har kjøpt -0,5 som ligger i bilen, og de hjelper meg godt! Venter med ev korrigering av briller/linser til gutten er ute - det gikk tilbake forrige gang også...

Skrevet

Merker her også at ting er mye mer uklart og jeg myser som bare det. Har vært faktisk flere ganger hos opptikker og til og med på øye avd på Haukeland på kontroll mens jeg har vært gravid. De har tatt målinger som vanlig, og ikke nevnt noe om at graviditeten kan spille inn på synet. De vet jeg er gravid for på en av de første kontrollene etter jeg var blitt gravid kastet jeg opp i bosspannet under undersøkelse. Hadde ikke tjangs å nå ut i gangen og på do hehe. Har -6 og tenkte bare å bestille meg -0,25/-0,50 sterkere dagslinser å så kan jeg se om det går tilbake? Hmm pussig det her ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...