Gå til innhold

Kan dere med 3 barn se hit litt....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er gravid med nr. tre og lurer på om dere merket store endringer i økonomien fra 2 til 3 barn..

Er det mye dyrere med 3 barn enn med 2? eller dekker barnetrygden det meste bortsett fra barnehage? ;o)

Håper noen kan svare.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har 4, og klart man merker overgangen fra 2-3. Barnetrygden dekker jo ikke alt. Men ammer du barnet ditt i stede for å gi mme sparer du mye der! Bleier må du jo ha, og litt salver og slikt. Det bør uansett sikker fornyes. Har du mye klær og utstyr fra før så merker du nok ikke så mye!

Lykke til med graviditet og fødsel!

Skrevet

Ikke første året, hadde jo endel klær og utstyr, men måtte likevel kjøpe ny vogn og bilsete, det var helt utslitt.

Men nå som de begynner bli eldre merkes det godt, særlig på matbudsjettet. En familie på fem spiser mye mat! Et brød i døgnet er ikke nok lenger, det går jo et brød bare i matpakker. Det kreves også en del middag, en pk kjøttdeig kommer man ikke langt med, en vanlig form med lasagne er ikke nok mat. Når guttungene spiser over en kyllingfilet hver, koster middagen. Ikke så lett å gjøre det enkelt en travel dag heller, to grandiosaer blir for lite mat..

Sko og klær koster etterhvert like mye i barnestørrelser som til voksen, Skiutstyr i str 140 er ikke billig, og vaskemaskinen går konstant.

Men det er uten tvil verdt det, må bare tenke litt mer økonomisk, handle inn stort og passe på når det er tilbud. Vi venter nr fire vi, og økonomien er ikke det som bekymrer meg mest :-)

Lykke til videre.

Skrevet

det er sinnsykt..helt anderledes. nå gikk jeg fra 1-3 da, men likevel..

Jeg merker det veldig godt. Godt det finnes snille besteforeldre

Skrevet

Det må jo ev ha vært da minstemann begynte i barnehage, og vi fikk barnepassutgifter på hele gjengen. Men det var ikke noen dyptskjærende forandring for vår del.

Skrevet

Ikke så mye,bortsett fra at vi fikk vår første gutt.

Blir endel nye klær da.

Skrevet

Vi har nok for god økonomi til at det merkes heldigvis, men hvis jeg tenker etter så er det ikke så mye vi MÅTTE kjøpe når tredjemann kom, var heldig å få tredje av samme kjønn, da.. Så det som vi kjøpte var egentlig "unødvendig" , bare for at vi hadde lyst på noe nytt :-) Når begge de to minste skal heltids i barnehage fra neste høst av så merker vi nok "økningen" litt bedre, ja.

Skrevet

Vi har masse arvetøy i god stand, samme med bilseter, vogn, seng etc så ikke de største innhuggene her. Er så lei av barneklær etter å ha hatt mengder til de to andre så klarer meg med det aller nødvendigste der også. Har solgt unna masse fra de to eldste så han trenger uansett noe nytt da. Merker det godt på brødforbruk her også, samt middager etc. Men det er vel mer kostnader ifm ferie, barnehage, sportsutstyr som kommer til å dra.

Uansett ikke det økonomiske jeg syns har vært den største overgangen fra 2-3, det er det at alt ble mye mer slitsomt. Totalen ble mye. Må si jeg beundrer (eller tror dere er gale?) dere som får 4 barn. Fatter ikke hvor dere tar overskuddet fra....og hvordan dere får tid til barn, hus, hjem, jobb, kjærestetid etc...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...