Anonym bruker Skrevet 24. november 2008 #1 Skrevet 24. november 2008 Når gutten her på snart 3 år, er skikkelig trassig, setter seg ned og hyyyyler, nekter å pusse tenner osv. Hvordan skal man takle det? Kan man holde fast ungen og pusse tennene nesten med tvang? Eller er det galt? Kan man ta de opp (selvom de IKKE vil), og bære de dit man skal, mens ungen sparker og spreller helt krakilsk?
Anonym bruker Skrevet 24. november 2008 #2 Skrevet 24. november 2008 Når min er slik i tannpusse sitasjonen så sier jeg bare" greit, da får du legge deg uten å pusse tenner" litt streng i stemmen er jeg, og da vil han plutselig pusse tenner.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2008 #3 Skrevet 24. november 2008 Ja, men da får jo ungen viljen sin og har oppnådd det han ville. Er det galt med tvang?
Anonym bruker Skrevet 24. november 2008 #4 Skrevet 24. november 2008 Nei, det er ikke galt med denne typen tvang. Barna MÅ faktisk lære seg at noen ting er ikke valgfritt, og ting en kan "hyle seg bort fra". Jeg har "tvangspusset" mange tenner, jeg. Holder fast og pusser. Det kan nok høres ut som mishandling, men det er ikke det. For det er bare et sint barn som ikke får bestemme. Det er jo ikke vondt. Jeg har også bært ungen dit den skal, om den ikke vil, men må.
birrisj05.02.09 Skrevet 25. november 2008 #5 Skrevet 25. november 2008 Noen ting MÅ man faktisk bare gjøre! Og jeg ville nok tvangspussa ja, for ellers så lærer jo barnet at det bare er å hyle, så slipper det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå