Fiolinen Skrevet 24. november 2008 #1 Skrevet 24. november 2008 Har blitt sagt opp pga nedbemanning...det er så kjipt, og jeg føler meg så dust som går rundt uten jobb...har bare gått hjemem siden torsdag, emn det føles som en evighet. Ungene er jo i bhg hver dag, og jo visst er det mye som skal ordnes til jul, men det r jo fort gjort, jeg er ganske kjapp når jeg hiver meg rundt. Skal gå jobbsøkekurs nå, får det via jobben i en sluttpakke, det er jo i ogforsåvidt greit,får også lønn i tre mnd til. men jeg føler meg så j.... overflødig, er det ingen som trenger meg da??? Jeg håper bare det dukker opp noe snart, jeg misliker å gå rundt og "henge", det er ikk emeg idet hele tatt..Har heldigvis samboern som tjener over snittet, så vi klarer oss alltids, men denne følelsen av å være til overs, den kommer til å gjøre meg deprimert...Det begrenser seg liksom hvor mye man gidder å gå på kafe osv... Skal i gang med jobbsøk snart, men hvo pokker sjkl man søke da, når det ikke er ledige jobber å søke på??? Og jeg som fant drømmjobben i sommer, fikk ikke være ut prøvetida en gang...
Gjest Skrevet 24. november 2008 #2 Skrevet 24. november 2008 Sånt suger realt. Men du er ikke til overs, for det forutsetter hjertelag - og det har ikke kapitalen. Nei, du er kapitalist-offer og kan med god samvittighet hate, samt melde deg inn i radikale organisasjoner og gå i ulovlige demonstrasjoner med fancy Reimatec balaklava.Og du er ikke raka fant, det hjelper litt på valgmulighetene, så om du virkelig ikke får dagene til å føles fylte og meningsfulle, så meld deg på suppekjøkken eller som besøksvenn eller leksehjelp eller hva som helst fram til du har jobb igjen, jobb gratis og vær til nytte. Den lyse siden: drømmejobben står på din cv. Og jul er fint.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå