simba>>>3gutter Skrevet 24. november 2008 #1 Skrevet 24. november 2008 Skillsmisseproblematikk. Hva mener dere om at likestillingene går ut over barna i skillsmisser? At foreldre ikke klarer å tenke på barna, at de setter sine egne problemer først. hilsen et skilmissebarn med foreldre som ikke klarte å samarbeide.
Snart 3 vakre prinsesser Skrevet 24. november 2008 #2 Skrevet 24. november 2008 Jeg er en av de heldige ikke har skilte foreldre ingen familien min er skilt. Får så utrolig vondt i mammahjertet når jeg ser barna. Syntes det er så egoistisk att en ikke kan legge sine egene problemer til side.
bobler av lykke ♀ ♀ Skrevet 24. november 2008 #3 Skrevet 24. november 2008 det er helt forferdelig at barn skal ha vondt av skilsmisser. Det er jo klart at det aldri vil bli helt bra for barnet om det ønsker at mamma og pappa skal bo sammen og det ikke er aktuelt men å legge skyld på hverandre og ikke holde fred ovenfor barna er lite voksent gjort! jeg håper aldri det blir konflikter mellom meg og snuppas pappa. Vi samarbeider godt og prøver å møtes der det drar litt mellom oss. Håper bare at det holder seg rolig og at vi har ordnet det beste for barnet vårt.
Tarantellamora Skrevet 24. november 2008 #4 Skrevet 24. november 2008 Det er nok desverre slik i mange situasjoner.. Jeg hadde en mor som prøvde å gjøre skilsmissen mest mulig smertefri, men en far som ikke klarte det like godt..Husker det var vondt da jeg var barn..
freebird Skrevet 24. november 2008 #5 Skrevet 24. november 2008 Jeg synes det er urettferdig å si at det er likestillingen (les:fedrene) som er skyld i at flere skillsmisser ender i retten. Jeg vil heller si at det er reglene rundt økonomien i en skillsmisse som ikke er oppdaterte. Gudene vet hvordan man skal få det til, men det må ikke være sånn at man kan "tjene" på å ha barna mer enn den andre parten. (vet at mamma snakket om dette til vennene sine etter skillsmissen, hun kom veldig godt ut av det og pappa satt igjen med nesten ingen ting) I tillegg burde det være mye mye mer mekling og psykologisk bistand til par som skal skille seg, foreldrene trenger hjelp til å tenke klart for å klare å se hva som er best for barna. Jeg tror at kostaden for mer hjelp i selve skillsmissen vil veies opp i det man sparer på rettsaker og psykologhjelp/PPT for barna i årene etter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå