Gå til innhold

Gå ned 8kg, gode tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg skal gå ned 8kg, det er målet mitt:) men det står heilt stillt!!!! Trenger gode tips

Videoannonse
Annonse
Skrevet

spis lite og ofte, evt prøv div shaker for en kick start.

tren kondisjon de nførste tiden for så å gå over til styrke i tilegg.

prøv å kutt ut kalorier, det vil si spis mindre enn du forbrenner.. for da tas det at fett reservene dine(mage rompe lår)

Skrevet

tips til mat?

Skrevet

Ja spis mindre, tren mer.

Drikk masse vann, spis frukt, spis 5 ganger om dagen men ikke mye. Les deg opp på feks grete roede sidene på hva som er mest fornuftig å spise. Og innse at du må legge om spisevaner og livsstil "for Evig" så ikke gjør ting du vet du ikke kommer til å fortsette med. Husk at for å få i gang forbrenningen på morgenen så må du spise først.

Hvis du ikke er glad i å trene, gå turer. Sett deg delmå, i form av "denne uken skal jeg gå tur 5 ganger, hver på min 30 minutter".

Om du har anldening på morgenen: Stå opp, drikk vann, gå tur, hjem og spis.

lykke til!

Skrevet

tusen takk for fint svar?:) håper jeg klarer det!

Skrevet

hei!

når det kommer til mat, så er det kjempe viktig at du får nok av proteiner(kjøtt,egg osv), karbohydrater og fett(bra fett finner du i avocado, nøtter,fisk,mango osv). Spis ofte, og ikke alt for store måltider.

Bytt ut all pasta,brød osv med fullkorn eller spelt. Hvete er en stor skurk, som gjør deg oppblåst i magen, og ikke gjør noe spesielt nyttig for deg.Pass på å få i deg masse grønnsaker, det er vanndrivende og utrolig godt for hele fordøyelsen din.

trening er viktig hvis du skal gå ned i vekt. det handler om å øke forbrenning, og omdanne fett til muskler. Husk at vekt ikke har så mye å si som fettprosent. 1 kg fett omdannet til muskler veier 3 kg. Meld deg gjerne inn på ett treningsenter som har personlige trenere, få ett skreddersydd program som funker for deg. Spinning er en utrolig god måte å forbrenne fett på, og gjør deg også sterkere i beina.

Trening er moro, sunn mat er godt :) Lykke til og husk på at det skal være moro hele veien, ikke hardt. Det handler om å legge om hele livsstilen, ikke å gå på en slankekur i 8 uker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...