Gå til innhold

Hvordan legge på meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har noen gode tips til hvordan man skal få "litt ekstra kjøtt" på beina?

Sliter så veldig med vekten min... Er 170 høy og veier 42 kg nå... Kunne trengt litt ekstra på kroppen nå som det er vinter.. Spiser sunt og variert og er ikke redd for å spise snop eller junk, allikvel, tynn som en strek :/ Nå har jeg aldri vært stor av vekst, var kun 60 kg høygravid.. Men nå føler jeg att det har godt i det lengste laget.. Er faktisk blitt så tynn att det går uttover energinivået mitt..

Så har noen noe gode tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan egentlig ikke hjelpe deg, har vel motsatt problem.

Men har du snakket med legen om dette? Eller ernæringseksperter.

Det er jo viktig at du får i deg nok kalorier. Spis mat som innheolder sukker og fett. Ikke så my elettprodukter

Skrevet

Spiser ikke noe lettprodukter.. Ingenting sukkerfritt eller lignende.. Har snakket med legen min.. Men næringsverdiene mine er fine, så han ser ingen grunn til å gjøre noe..

Skrevet

Typisk leger de da. men jeg kan desverre ikke hjelpe deg særlig mye. Søk på nettet etter ernæringseksperter. Kanskje det dukker opp noe.

Håper andre kan hjelpe deg:) Lykke til!

Skrevet

Jepp: godt tips: sitt mest mulig stille over en lang periode. Da går du garantert opp. Rør deg minst mulig.

Hilsen hun som er stuck i sofaen (egen tråd)

Skrevet

Hva med å spise litt mindre proteiner men fortsatt en del altså, men litt mer karbohydrater og fett enn vanlig. Og begynne å trene styrke slik at du får bygd litt muskler. Bare et tips! Har ei vennine som fikk dette tipset av sin lege, men hun er så småspist at det ble aldri noe vektoppgang.

Masse lykke til! Har forstått det slik at det er grusomt å ha det slik.

Skrevet

Gå på apoteket og kjøp energidrikk. Da mener jeg ikke slike sportsdrikker, men "energibomber". Det er ca 250 kalorier i en liten boks. Du kan drikke 2-3 om dagen, samtidig som du spiser vanlig mat. Da bør du gå opp. Du bør gjøre det i samarbeid med legen din, og jeg kan ikke forstå at du ikke har fått dette rådet av legen din før.

Resourse og Addera er navnet på to typer. Addera med sitron er faktisk god.

Jeg må bruke det i perioder selv fordi jeg har en sykdom som gjør at jeg plutselig kan rase ned 4-5 kg. Jeg er 160, og veier nå 49 kg, allerede nå har legen min reagert.

Var jeg deg ville jeg vurdert å bytte fastlege! For man skal ikke gå ned i vekt når man spiser normalt, lever normalt. Da må det jo være noe feil?`

Håper dette kan hjelpe deg litt! Vet hvor jævlig det er når energien er borte.

Skrevet

Jeg er tykk og skal ned i vekt, og for meg gjelder det å holde meg mest mulig unna fett - fordi fett innehar flest kalorier per gram, dernest kommer proteiner og så karbohydrater. Proteiner trenger du for å bygge muskler - og det er jo det du vil, ha mer muskler og en fast flott kropp - ikke fett :) Så du må ha et økt kaloriinntak som du baserer på mer proteiner og sunt fett, samtidig som du bruker styrketrening til å bygge muskler?

Skrevet

Frokost: dropp frokosten, det har man ikke tid til (litt kjeks i farta går greit). Dessuten har jeg hørt at frokost øker forbrenningen utover dagen = færre kalorier på skinkene. Og det er feil.

Lunsj: Fire brødskiver med gulost og paprika med masse smør under pluss evt kake hvis noen har bursdag eller hvis det er fredag eller noe. Gjerne midt i uka også, kake er godt.

Middag: så mye du får i deg (middag er også veldig godt)

Kveldsmat: hvem trenger kveldsmat når man har kaker, potetgull, brus osv? Evt tre brødskiver med egg. Og masse smør.

Husk å småspise masse mellom måltidene, si aldri neitakk til kjeks eller småkaker. Gjerne litt potetgull før frokosten (egg, bacon og fine rundstykker,gjerne toppet med noen stekte pølsebiter) i helgene.

Ha alltid en halvliter med cola i veska, i tilfelle brått fall i blodsukkeret. En nød-stratos eller tre er også kjekt å ha med seg, sørg for å fylle opp sjokoladebufferen med en gang du har spist en, slik at du aldri går tom.

Bruk bilen, selv på korte avstander. Rør aldri en sykkel.

Heis i stedet for trapper er å foretrekke.

Bruk sparkesykkel på jobb. Tre spark = 30 sparte skritt.

Utnytt at du er kvinne, få folk til å bære handleposene ut i bilen (du går vel ikke til butikken?!) for deg. Fin mulighet for deg til å ta deg en stratos for å få litt fart på blodsukkeret.

Lær deg å slappe av. Å gå tur eller å røre på seg er bare kjedelig og dessuten kaldt på denne årstiden. Kryp under et teppe og bli i sofaen hele kvelden, sørg for å ha smågodt og godis lett tilgjengelig så du ikke trenger å reise deg opp for å hente mer.

Når kvelden er over og det er på tide å krype til køys avslutter du dagen med en kopp god, varm kakao med ekstra sukker i og gjerne en kanelbolle hvis du har. Ingen sover godt på tom mage.

Dersom du skulle våkne om natta:

Ha alltid lettvint nattmat tilgjengelig i kjøleskapet. Calzone, spekepølse, middagsrester eller noen ferdig smørte brødskiver går fort å hive i seg og bråker minimalt så du slipper å forstyrre noen (spis selvfølgelig alt kaldt). Åpne opp en colaboks før du går og legger deg så den er passe doven til nattmaten (ikke moro å ligge og rape i senga, dessuten sklir den fortere ned uten all kullsyren). Bananer er også fin nattmat, inneholder masse kalorier og går fort å skrelle. Sklir også lett ned dersom du er veldig trøtt og ikke orker å tygge sånn voldsomt mye..

Ta med deg colaboksen og sett den på nattbordet slik at du kan bælme resten av den i morgen tidlig. Sukker= kickstart på dagen.

Lykke til...

Skrevet

Dropp frokosten. Spis enormt mye til middag og kanskje en skive eller to i løpet av dagen. Spis masse snop og tull... hehe.. eller du kan få 10 kg av meg. helt gratis. eller seriøst så kan du jo se hva de anbefaler å gjøre hvis du vil gå ned i vekt. Gjør det motsatte:)

Skrevet

Spis sunt, men mye!

Du må ha et kalorioverskudd!!

Skrevet

jeg er i samme båt som deg, 49kg, og 168cm høy.. raser nedover. pga amming sikkert.. jeg spiser jo som bare det.. men kanskje ikke nok fett og proteiner, mest teit mat..

Noen som har forslag til hva som inneholder mye proteiner og som er lurt å spise for å gå opp i vekt? jeg kan ikke droppe frokost, er for sulten til det.. spiser ofte på natta tom, er helt sykt sulten for tiden..

Skrevet

Er også i samme situasjon som deg. Men mitt råd er ikke å droppe frokosten! Du skal ikke bli syk heller. Og det er greit å spise mye dårlig mat, men ikke så mye smør og annet fett, tenk på at årene dine kan likvel tette seg. Jeg vet jeg er flink til å spise ferdig mat som pizza, og har alltid smør på skiva. Men dobbler det ikke, det skal ikke tette seg heller.

Skrevet

Blir litt sjokka over tipsene du får her!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

"Droppe frokost (kombinert med en stor middag)."

"Sitte mest mulig stille over lenger tid."

"Spise mye snop."

Jeg tror du får en del andre problemer hvis du følger disse rådene, det er absolutt ikke sunne tips. Spis sunnt og fornuftig, ikke la det gå timer mellom hver gang du spiser. Trener du? Det er lurt å trene litt styrketrening der du (forbrenner lite), da blir du automatisk mer sulten og legger på deg lettere. Det finnes shake som gjør at du går opp i vekt som du kan drikke til mellommåltid, snakk med helsekost.

Skrevet

Skal komme med noen tips..

Sjekk ut iform.no, treningsforumet.no, fitnessprat.no, eller noen av de andre sidene..

Spis godt, sunt og regelmessig..

Ikke hiv innpå desserter, sjokolade eller godteri..

Er du sulten, ta deg noe frukt...

Du kan også kjøpe weightgainer på f.eks sunkost, denne inneholder mye karbohydrater, men også proteiner, som er musklenes byggestoff...

Kjøp gjerne noen slike energibarer, de inneholder masse kcal..

Dersom du skal gå opp i vekt, må du ligge på kcal overskudd,..

Altså mer enn du trenger for å gå ut i null... eks, skal kroppen din ha 1500kcal om dagen, legger du opp til å få i deg 2000 eller 2500kcal...

Skrevet

Hei, om du er villig til å trene kan du sjekke www.tn.no og laste ned "release your potensial" Fantastisk program! Har du prøvd å stå opp på natten å spise? Vet en del som skal bygge muskler gjør dette for å legge på seg. Hvis ikke kan du alltids få litt av meg, har ca 5-7kg ekstra om du vil ha:)

Skrevet

Du bør ikke legge på deg med usunt fett, junk og sukker...dummeste jeg har hørt! Du må spise masse SUNT fett og proteiner samt trene opp muskler. Finn deg ett forum der folk har peiling:-)

Skrevet

Ikke hør på dem som påstår at det er lurt å ikke bevege seg. Tvert om er det bra å trene for da bygger du muskler. Muskler er kjøtt på bena! Jeg er aldri så tynn som når jeg ikke får mosjon :( Dessuten gjør gjerne trening at man får mer appetitt. Spis sunt, men prøv å få inn et par mellommåltider med nøtter, advocado eller andre næringsrike ting du måtte like. Lykke til!

Skrevet

takk for mange svar! =) Ser det er mange gode og dårlig tips her.. kommer nok ikketil å skippe frokost eller helle ned på fett! =) Får finne den gyldne middelvei! Skal da ikke ødelegge helsa heller.. =) vil legge på meg, men ikke for en hver pris...

skal prøve karbobarer etc, også får vi håpe det hjelper.. Også får det bli mer trening og =)

Skrevet

Ser du har fått mange dårlige tips her. Poenget er vel å bevare helsa og ikke bare gå opp i vekt? Styrketrening kan kanskje være noe?

Skrevet

Hadde det som deg i mange år. Eneste som hjalp var å trimme mindre (sitte mer i ro) og å spise godis på kveldene.

Skrevet

Ja, å spise godis er jo et godt tips... Fint å ende opp med diabetes og det som verre er

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...