Gjest Skrevet 24. november 2008 #2 Skrevet 24. november 2008 Pute uten rygg anbefales ikke. Men med rygg byttet vi når største var 3-4 år. Minste bytter når han skal over i forovervendt sete i 4 års alderen tenker jeg.
Chris&Alex♂♂ Skrevet 24. november 2008 #3 Skrevet 24. november 2008 det kommer jeg ikke til å gjøre. vi skal bruke pute med rygg så lenge som mulig. helst til de ikke bruker noe stol mer. fordi: det er ingen sidebeskyttelse når man bare bruker pute. det er ingenting som tar imot barnet i en kollosjon. barnet vil bli slengt til siden. selen kommer mere riktig på skulderen til barnet når de sitter i sete med rygg. hvis barnet sovner kan de bli hengende mer hvis det bare sitter på pute. den eneste greia med pute i mine øyne er at barnet kommer høyere opp i setet, og ser bedre ut. men selges det så veldig mye puter lenger da?
celodi Skrevet 24. november 2008 #4 Skrevet 24. november 2008 Vet ikke jeg? Jenta mi er 6 år og sitter på sete enda.. (pute med rygg da)
Fruktjuice-og-vann-lensmann... Skrevet 24. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 24. november 2008 har ikke peiling om det selges så mye lenger jeg, men eldstejenta mi er 4 nå og litt for stor for bilstolen sin. iallefall med vinterdress på. hvilke puter med rygg er det dere prater om da? jeg aaaner ikke hva som kommer etter vanlig bilstol, da jeg var barn satt man på pute nemlig.
Gjest Skrevet 24. november 2008 #6 Skrevet 24. november 2008 Er det sete med 5 punkt sele hun har nå da ? Fra 15 kg kan man bytte til et sete som rett og slett er en pute (som de gamle) men som ogå har en rygg som sikrer riktig belteføring (bilens belte) og hodestøtte.
Chris&Alex♂♂ Skrevet 24. november 2008 #7 Skrevet 24. november 2008 jeg ville nå ihvertfall brukt sete med rygg. de går fra 15 til 36 kilo. 36 kilo er ca 12 år. så det vil si at det er egentlig til at de skal bruke det helt ut til de ikke sitter i bilstol mer. hvis du går i en baby butikk så får du jo hjelp der=) bare si at ungen din sitter i den stolen nå, er så og så stor og trenger ny stol. da skjønner jo de at det er beltestol du skal ha. de ligger på 1200-2000kr er det vel. kommer jo litt ann på hvilken stol du velger. vet ikke om det er tilbud på noe i barnas hus reklamen må siden her? det er ihvertfall beltestol 15-36 kilo du skal ha etter fempunkt stolen.
Blåmandag¤ Skrevet 24. november 2008 #8 Skrevet 24. november 2008 Har ikke tenkt til å gjøre det i det hele tatt. Eldstejenta sitter i det største setet med rygg, hun er 8 år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå