anjaslilje Skrevet 24. november 2008 #1 Skrevet 24. november 2008 kan man se hvem som er inne på siden sin å titter?
Gjest Skrevet 24. november 2008 #3 Skrevet 24. november 2008 jeg har nesten nylig opprettet blogg.. jeg kan ikke se hvem som har vært på siden min. har også fått en "følger"men har heller ikke mulighet til å se hvem denne personen er, kjiipt
anjaslilje Skrevet 24. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 24. november 2008 ser du IP adressen da? jeg er litt redd eksen følger med meg og lurer på om det er mulig å finne ut om han er innom bloggen min..
Gjest Skrevet 24. november 2008 #5 Skrevet 24. november 2008 jeg ser ikke ip-adressen, men jeg tror kanskje du kan gjøre det om de kommenterer tekstene dine. vær ikke for sikker på at han ikke følger med nei... hvem som helst kan gå inn på sida di. du kan vel blokkere enkeltpersoner, men da må de jo legge igjen spor etter seg som sier at det er de.. ellers så finnes det vel enkelte bloggsider man kan få passord på kanskje?
Underveis --> Skrevet 24. november 2008 #6 Skrevet 24. november 2008 Jeg har eget domene i min blogg, og uten at jeg er helt sikker, så mener jeg at jeg kan se etter IP-adresser. Jeg skjønner ikke helt hvorfor du vil vite om spesielle personer leser bloggen. Bloggfenomenet er jo en rimelig offentlig greie. Dersom du ikke ønsker å utlevere deg på nettet, så får man enten skrive som anonym, slik jeg gjøre, og passe på å ikke avsløre navn på kjente eller avsløre arbeidsplass osv, eller så må man være klar over potensielle konsekvenser av det man skriver. Det er også av denne grunn jeg er meget kritisk til de som har bilder av sine barn og familiemedlemmer liggene ute i blogger. Jeg vet ikke hvordan det er på en slik "prefab"-blogg, men på min (Wordpress) så er det mulig å legge inn passord på hvert blogginnlegg. De som vil lese må dermed ha et passord for å kunne lese. De må da be deg om dette. På den måten er det mulig å unndra informasjon fra offentligheten. Veldig kjekt dersom man vil ha litt "interaktiv" kontakt med familie og venner f.eks.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå