Gå til innhold

weleda fødselsforberedende olje, noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

lurer på hvor ofte man skal bruke den? Står bare at man skal bruke den "regelmessig" fra uke 34 på pakken...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg smører en gang om dagen! :)

Skrevet

Inne i bruksanvisningen står det at man skal massere 10 min 4 ganger i uken...Jeg begynte i dag, er i uke 34.

Brukte den også forrige gang, og revnet ikke, kun tre overfladiske rifter, som ble sydd med tre sting....Nå kan jo ikke jeg garantere at dette henger sammen med bruken av oljen, men man kan jo håpe:)

Skrevet

Ojda, har visst lest litt dårlig jeg da, he he... Høres jo bra ut, at det funka for deg første gangen da:)

Skrevet

Jeg masserer 1-2 ganger om dagen(morgen og kveld) i noen minutter bare. Jeg har ikke den store tålmodigheten, og håper det hjelper. Jeg har hvertfall ikke den ømme, sprengte følelsen der nede lenger!

Skrevet

I følge jordmor på ABC Ullevål bør ein massera 2-3 min 2 x daglig. Har gjort det i fleire veker alt. Merkar godt at det har vorte meir tøyelig og mjukt i vevet (mellomkjøttet). Legg ein eller to fingre på "utsida" og tommel på "innsida" og stryk/dra forsiktig fram og tilbake på begge sider og litt bakover. For meg har det fungert best når eg sit på wc med spredte bein (pga arbeidsstilling). Husk reine fingre. Har no kun 2 veker til termin og håpar det går greitt.

Skrevet

Men hva er egentlig mellomkjøttet, er det "inni hullet" liksom? ;)

Skrevet

Mellomkjøttet er mellom "hullene" :) Jeg syntes den oljen svir jeg :( Endte opp med å kjøpe en nøytral olje på apoteket - syntes det fungerer bedre! Gjenstår å se om det virker eller ikke, men det fungerer på psyken nå før fødselen for min del! :) Og da er jeg jo langt på vei føler jeg, gruer meg mindre - så lettpåvirkelig er jeg ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...