Gå til innhold

Sende 3 åringen i barnehagen i morgen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Igår tidlig kasta jenta mi opp. Før frokost kun slimgreier. Etter frokost, ja da kom frokosten opp. Sånn ca kl 1400. Resten av dagen var hun slapp, og sov litt. Natten har vært helt vanlig. Dagen idag har vært helt normal. Hun har danset og tullet og nå leker hun med størstejenta. Helt normal igjen altså. Så da er spørsmålet mitt om dere hadde sendt henne i barnehagen i morgen da?

(må legge til at barnehagen har en 48-timers regel for når barna kan komme tilbake etter omgangsyka)...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde holdt henne hjemme i morgen.. Og sendt henne heller på onsdag.

Skrevet

Jeg hadde sendt henne. Har ikke så mange sykebarndager å ta av at jeg hadde kunne holdt er friskt barn hjemme.

Skrevet

hadde selvfølgelig respektert 48 timers regelen...

alt annet er egoistisk.. kansje jenta er i fin form men grunnen er jo for å unngå å smitte andre barn unødvendig...

er dritt lei av foreldre som sender "syke" barn i bh og smitter andre barn

er ikke sikkert de andre foreldrene har så mange sykebarn dager igjen heller

Skrevet

Saken er at jeg egentlig ikke tror at hun har hatt omgangssyke. Kaster man opp bare 2 ganger da? Tviler på at hun er smittsom egentlig. Ingen andre i familien som har fått noe siden i går (har flere barnehagebarn her). Vil ikke smitte andre i barnehagen selvfølgelig, men det heller mot at jeg sender henne. Hverken jeg eller min mann har egentlig mulighet til å være hjemme siden hun egentlig er frisk! Så får dere bare synes det dere vil om meg! Jeg sender jenta i barnehagen etter 44 timer symptomfrihet!

Skrevet

Gutten min kastet opp natt til torsdag og var helt fin dagen etter. Vi gjorde det vanlige dagene etterpå og nå ligger jeg her selv noen dager etter. Typisk 1 døgns greie, men ikke noe gøy likevel! Du får se selv, men jeg ville ikke gjort det. Snakket med hun ene på barselgruppa som vi var på på onsdag, og alle der hadde visst hatt det denne uka.

Skrevet

som barn har jeg aldri kastet opp mer enn en gang pr omgangssyke.

iflg min mor..

44 timer er jo så godt som 48 timer da..

Skrevet

Ja det hadde jeg gjort.

Men i bhg. jeg jobber har vi 24 timer regel og den har du fulgt!

Skrevet

Min datter er smittet av omgangssyke for n'te gang, nettopp fordi foreldre sender barna for tidlig i bhg.

Omgangssyke er svært smittsomt, også et tid etter at man slutter å spy/drite.

Jeg har heller ingen flere sykedager å ta av!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...