Gjest Skrevet 24. november 2008 #1 Skrevet 24. november 2008 Jeg aner snart ikke hva jeg skal gjøre. Jeg hoster så jeg kaster opp i munnen min nesten. Æsj, æsj, æsj!!! Og jeg blir såååå sliten og får vondt i magen av dette. Det er vel ikke farlig for baby´n vel? Hva kan jeg ta av hostedempende midler? Hjelp!
Gjest Skrevet 24. november 2008 #2 Skrevet 24. november 2008 Kaldt vann, kalde drikker, kaldt kaldt kaldt. Det lindrer litt, så kan du prøve deg på ingefær om du vil ha noe varmt innimellom, enten pulver eller helst tynne skiver i kokende vann. Jeg ville latt ingefærvannet bli kaldt først jeg da, for varme irriterer slimhinnene så man hoster mere. Kanskje lollipop is, eller andre saftiser som man ikke slimer så av. Sov sittende og ha det kjølig i rommet. Og prøv å ikke hoste, høres kjempe dumt ut, men det kan være til hjelp det også. Jeg hadde bronkitt i 6 mnd.. ja 6 mnd!!!! Og eneste som lindret litt var det som er nevnt ovenfor. Jeg fikk morfin hostesaft på slutten, men dette er vel ikke bra når man er gravid tror jeg. God bedring... vet hvor fælt det er! Håper du blir frisk fort.
artmama Skrevet 24. november 2008 #3 Skrevet 24. november 2008 Bryst- og hostete fra Kloster urter, du får det på helsekosten, drikk det 4 ganger daglig. Prøv å holde deg mest mulig inne noen dager, og bare slappe av. Har du sjekket jernlageret i kroppen? Jeg hadde en hoste som varte og varte, men etter at jeg begynte å ta jern (hadde for lite, det lå på 7 og skal ligge mellom 15 -135 visstnok) forsvant den. Jern hjelper lungene med å transportere oksygen rundt i kroppen, og som gravid har vi behov for mye mer oksygen enn vanlig, så det maker sense at jernmangel og hoste kan ha en sammenheng.
Gjest Skrevet 24. november 2008 #4 Skrevet 24. november 2008 Jeg hadde jernmangel en gang før (etter at jeg hadde kyssesyken), og da tok jeg jerntabletter. Men det tålte ikke magen min, så jeg har ikke så lyst til å ta det. Må i så fall få det gjennom maten da, men hva skal jeg da spise for å få i meg nok jern?
artmama Skrevet 24. november 2008 #5 Skrevet 24. november 2008 Først bør du jo sjekke om du mangler jern. Man får jern i flytende form nå, som er mildere mot magen. Det er også mye jern i tørkede aprikoser, brokkoli, spinat og vørterøl f.eks.
Gull i magen <3Har født<3 Skrevet 25. november 2008 #6 Skrevet 25. november 2008 Jeg var syk i mitt forrige svangerskap (hoste), og da sa de på føden at jeg måtte drikke kokt vann med en goood teskje honning i.... å det skulle jeg drikke så varmt som jeeg over hodte klarte.... og det hjalp meg.... ingen andre ting hjalp så det kan jo være verd å prøve! Og det kan du drikke etter behov.... Og de sa også at for å få i seg alle vitaminene som jern kunne jeg spise brødskiv med leverpostei og rødbeter på, også kan man drikke ett glass appelsinjuce til! Da får du i deg det som er mulig og ta opp...... C-vitaminen gjør så jern blir tatt opp... Var nå disse rådene jeg fikk:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå