Gå til innhold

Når begynte dere å gi mat til babyene deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min er snart 4 mnd og vurderer å begynne med grøt...hva ga dere de og hvor mye?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

begynte med nestle risgrøt som skal blandes med mme el. mm. opp i fullporsjon på en uke. står anbefalinger på esken.

Skrevet

Hun er 4mnd, og jeg har begynt å gi henne et par teskjeer med maisgrøt blandet med morsmelk hver dag. Bare et par skjeer, litt smaksprøve for å venne hun til det. Så øker vi vel etterhvert som hun blir 5-6 mnd :) Hun elsker det

Skrevet

Har også sett på den. Ikke så mye utvalg akk på butikken til de minste.

Har også hørt om å blande i melken om natten? min blir jo aldri mett!

Skrevet

jeg har også netopp begynt, og mi er også snart 4 mnd. Maisgrøt, litt banan har vi prøvd og litt hjemmelaga eplemos. Var mest ivrig på grøten.....

Skrevet

Vi begynte 10 dager før frøkna var 4 mnd. Vi gav maisgrøt, og jeg lagde bare litt og prøvde ut. Hun spiste så mye hun ville... ;)

Byttet fra Nestle til Hipp etter litt, da hun begynte å jobbe så fælt, Hipp er visst jevnt over bedre for magen hennes.

Hun blir 5 mnd til torsdag, får nå halv porsjon morgen og halv porsjon kveld, 1/2 banan eller fruktpuré på ettermiddagen og en flaske velling før det er senga. :) (Vi brukte først et par skjeer maisgrøt i melka som velling, men har nå kjøpt vellingpulver fra Hipp, som fungerer mye bedre)

Skrevet

begynte med nestle maisgrøt når hun var rett over tre mndr.(i samråd med hs). Hun er når 4 1/2 måned, og får to måltider pr dag med fast føde. Formiddag grøt eller middag (potet, gulrot eller et sånt glass), og grøt til kvelds. Hender hun får litt fruktpure e.l. også.

Skrevet

ammer du, så hadde jeg begynt med smaksprøver ved 4 mnd. Ikke tenk så mye på hva og ikke tenk så mye

en skje er nok!

Ev. velling i flaske kan være en mulighet (fås kjøpt i sverige og hos noen obs)

Her gitt det gørtrått i starten. Brukte faktisk et par-tre mnd på grøttilvenning, men stresset ikke. Nå ved 8 mnd glir det ned to porsjoner om dagen+liltt frukt. Kunne sikkert fått mer, men blir mett av pupp også, så jeg velger å amme.

Ellers får hun smake på ganske mye - du skulle sett DET trynet når vi prøvde brokoli! hehe

grøt, banan, eple osv.

banan var det første som funket hos oss

man kan fullamme til 12 mnd om man vil, men må da begynne med jerntilskudd ved 6 mnd

la babyen ta det i sitt tempo!

Skrevet

Ammer ikke for jeg har ikke hatt melk:(

Så her er det mme, men nå om dagen så blir jo han aldri mett!

Tror kanskje jeg har bestemt meg for å begynne å gi han litt frukt og grøt. Så meg litt rundt på butikken men det så jo kjempe dårlig ut. Kjempe dårlig utvalg for de minste...Har prøvd med litt bær og drue. Han elsket det!!

Skrevet

Her i byen har vi best utvalg på Coop Mega.

Der har de masse til 4 mnd og Hipp velling. :)

Jeg har nevnt det for både Rimi, Kiwi og Meny at det faktisk er ganske mange som gir barna mat før de er 6 mnd. På Meny og Rimi fortalte de at det ligger inne automatisk fra leverandør, og at de skulle se på det å få inn til yngre barn - det å si at vi da handler heller på Mega for å slippe å kjøre mellom butikker hjelper - men det gjenstår å se om det blir annet enn prat. ;P

Skrevet

Mannen min kommenterte så fint at det startet vi med allrede når han var i magen vi ;-) Og når han kom ut så fortsatte vi jammen med det og ga ham pupp ;-)

Bortsett fra det, så går det mot 4 mnd her også, men tror vi prøver å drøye mot iallefall 5mnd`ers alder før vi begynner med noe for å skåne magen :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...