Gå til innhold

Oss som har vært eller er utro...

Anbefalte innlegg

Skrevet

.. fordi det er sterke føleler inne i bildet. Ikke "one-night-stand". Mange som ikke skjønner hvorfor vi gjør det og dømmer oss for våre handlinger. Jeg har hatt et langvarig forhold med en annen gift mann. Startet da han hadde 3 små barn og vi ingen. Vi gikk fra å være venner til å blir noe mye mer, men han følte ikke at han kunne forlate eksteskapet. Kona var langveis fra og ville trolig flyttet hjem igjen. I tillegg til at hun var mye syk og trengte en del hjelp til barna. Vi hadde ingen barn da. Det forholdet jeg og denne mannen hadde var så intenst og vanvittig at det kan ikke beskrives. Selv ikke beste Hollywod film kan gjenskape følelsene... Alt stanset opp når vi var sammen og vi snakket mange ganger om hvor skremmende sterke følelser kan bli! Ikke alle som får oppleve slike følelser i livet - garantert!!! Jeg elsker mannen min også, men det kan ikke sammenlignes.

Vi var sammen overalt, så snart anledningen bød seg. Ikke bare sex, men mange dype samtaler og fine stunder.

Hvorfor forlot ikke jeg mannen min? Fordi jeg ikke kunne få han andre og fordi mannen min er en god nr 2. Tror ikke jeg finner noen andre som er bedre enn mannen min, bortsett fra han som jeg ikke kan få. Jeg tror ikke det er mulig å få slike følelser igjen, for de er så sterke! Jeg har grått mange ganger og vært så fortvilet. Det har gjort vondt og gjør fremdeles vondt. Selv om vi ikke har hatt sett hverandre på en stund nå, så vet jeg at tiltrekningen vil være der med en gang vi ser hverandre. Derfor gjør vi alt for å unngå det. Men det er vanskelig. Veldig vanskelig... Vi er mennesker og følelser styrer ofte mennesket...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fy F**N stakkars mannen din. uansett sterke følelser eller ikke, så er det et stooort svik ovenfor mannen din. Du tenker sikkert det han ikke vet har han ikke vondt av. MEN hva om han endag får vite da? Klar over hvor mye det vil såre han?

Egoistisk er du rett og slett..Han også for den sak skyld..

Skrevet

Du svikter mannen din. Mener du virkelig at han fortjener det dobbeltspillet du driver med? Fortjener han ikke at du er ærlig? Hvis han er så bra, fortjener han bedre enn deg. Det gjør du også, hvis følelsene dine for mannen din ikke er nok. Er det greit for deg om mannen din finner seg en elskerinne?

Skrevet

Følelsene var jo ikke sterke nok.

Skrevet

Tror det gjelder for mange jeg, at får man ikke den man vil ha - får man ta den man kan ta.

Skrevet

Helt utrolig!!!!

Prøver du virkelig å rettferdiggjøre at du er utro?!? Nei kjære deg, den må du nok lengre ut på landet med.

Stakkars din mann og dine barn sier jeg bare.

Skrevet

kjenner meg veldig godt igjen i det du sier HI...

og til dere sylfrekke og sneversynte kjerringene der ute vil jeg bare si:

vis heller litt støtte enn å rakke ned på de i en slik situasjon,dere er ikke klar over hvor vondt det føles å bli dratt i forskjellige retninger følelsesmessig på denne måten...pris dere lykkelig over at dere forhåpentligvis aldri kommer til å føle slik smerte...han jeg aldri kan få har en annen dame nå og jeg føler det som at han er utro...samtidig som jeg da har enormt dårlig samvittighet ovenfor min samboer fordi jeg har slike sterke følelser for en annen...det tærer veldig på sjelen og dette er noe jeg må slite med hver eneste dag,antakelig resten av mitt liv...

Skrevet

jeg skjønner godt hva du mener HI. jeg hadde et forhold til den kjekkeste og beste mannen jeg noen gang har møtt eller sett! men vi hadde forholdet rett etter bruddet til meg og exn. det ble ikke noe mer av, jeg kan egentlig ikke si hvorfor pga vi bare brøt kontakten plutselig både pga jeg akkurat hadde gått ut av et forhold og han det samme pga hverandre. jeg tenker på det ofte, og hver gang jeg ser han kommer alle følelsene tilbake. jeg er på tur til å bli sammen med exn fordi jeg rett og slett ikke kan få noen andre. jeg er glad i han, ja. men er usikker på om jeg nok gla i han.

Skrevet

Er man frekk og sneversynt fordi man ikke forstår seg på utroskap?

Jeg er fulstendig klar over at det er veldig enkelt å være utro.Noe som er vanskeligere er å faktisk jobbe for det man har,og ikke leve ut en fantasi.

Om det virkelig er ekte kjærlighet og følelser så vil dere vel ikke leve på en løgn resten av livet?

Skrevet

Å stakkars liten, tærer på sjelen din og all ting!

For dere er det Hollywood, spenning og romatikk. For vi som leser er det ikke annet enn skitten snusk og luring i buskene og en ekstrem egoisme- samt manglende evne til å ta konsekvens av handlingene sine. Hva i all verden er dere ute etter da? Støtte, sier du. De fleste har nok ikke det.

Skrevet

jeg skjønner hva du mener, men jeg kan ikke skjønne at du vil velge å være sammen med samboeren din når han kommer som nr to. du sier du elsker han, men hva elsker du? tryggheten, er du redd for ensomheten om du bryter ut?

og om elskeren din ikke vil skilles fra sin kone, er det kun fordi hun kan flytte til et annet sted, fordi hun er syk, hmm skurrer litt i mine ører. Om dere elsker hverandre så fortjener dere jo å få hverandre, uansett hva som må komme i veien?

Har selv vært i samme situasjon, men jeg valgte faktisk å bryte ut og satse på elskeren min og det har jeg ikke angret en dag på.

Skrevet

Jeg lurer på en ting HI, hvordan havner man i den situasjonen at man er så forelsket i en annen enn mannen sin? Du kan jo ikke ha vært hodestups forelsket fra første stund eller hva? Du må jo ha møtt han gang på gang og dermed sveket mannen din gang på gang.. å havne i en sånn situasjon er noe man velger selv spør du meg!

Skrevet

HAHAHA.. Det er noe av det dummeste jeg har hørt...!!!!! Dere har rett å slett ikke STERKE nok følelser for hverandre siden dere begge ikke har brutt de forholdene dere er i.. EN av dere har iallefall ikke sterke nok følelser.. å det er kanskje han som du sier er så fantastisk...!!

Stakkars barna og mannen din... det er på tide å fortelle hva du har gjort og ta konsekvensen av hva du har gjort.. Så får du samtidig ryddet opp i samvittigheten din!

Skrevet

Og tenk om din mann har sitt EGENTLIG 1.valg der ute, en som vil elske ham like høyt som han elsker henne, en han kan være nummer 1 for? Men da han TROR dere er i et likeverdig forhold (følelsesmessig set) så har han aldri brydd seg om å finne denne ene? Unner du virkelgi ikke mannen din den sjansen? Du har hatt muligheten og tapt,- eller det venter en nummer en der ute på deg, en nummer en som FAKTISK setter deg som nummer en og som gjør at denne elskeren ikke lenger betyr noe..Hallo, hører du hvor patetisk du er når du sier dere har så "dype" samtaler.....Du kjenner ikke hvor langt menn kan gå for å få bra sex....De kan se deg i øynene og lyve om det utenkelige, bare de vet det ender med sex...Kona syk, ikke forlate barn bla,bla bla,, DET er som tatt ut av en Hollywoodfilm det..Om han VIRKELIG hadde SÅÅÅÅÅ sterke følelser for deg så hadde han ikke giddi å bli hjemme med syk kjerring og tre barn vettu...Mulig han har fler UNIKE elskerinner der ute....han bor ikke tilfeldigvis i Nord-Trøndelag......Mulig jeg vet hvem det er ;o)

Skrevet

Oj... her har du fått endel krasse svar - men det var du sikkert forberedt på også;)

Jeg var i en lignende situasjon før jeg fikk barn... men da jeg ikke ville såre noen på en slik måte valgte jeg å gå fra samboeren min til fordel for en jeg hadde fått følelser for(før jeg faktisk var utro - jeg hadde valget - enten går jeg fra sambo, eller så kommer jeg til å være utro) Dette er noe jeg ikke angrer et spøtt på den dag i dag - for vi er nå en familie på 3 :) Jeg synes du har satt deg i en dum situasjon - som du burde og kunne ha unngått. Jeg synes det er feig å gå bak ryggen til en du er glad i på den måten. Da skulle jeg heller ha valgt å leve alene gitt enn å være sammen med en jeg anser for å være nummer 2.

Til de av dere som mener at det høres rart ut å få følelser for noen andre - så er det fullstendig mulig - dersom man blir betatt av en man jobber med så er det for eksempel vanskelig å unngå å ha noen form for kontakt... de aller fleste av oss vil i løpet av et langt samliv få følelser for noen andre enn partneren... Da gjelder det å ha tunga rett i munnen... i mitt tilfelle valgte jeg å gå fra samboeren min - takk og lov for det - og jeg er veldig glad for at jeg ikke var utro - men at jeg i stedet tok tak i forholdet mitt og endte det på riktig tid.

Jeg har stor tro på ærlighet og å behandle medmennesker med respekt. Da bør man være seg bevisst sine egne handlinger og hvilke konsekvenser det har for både seg selv og de rundt...

Jeg synes ikke synd på deg for du har selv satt deg i den situasjonen.... men jeg forstår at du har det tøft i den suppa du sitter i.

Skrevet

Bunny:

Enig med deg, men et sted på veien har man alltid et valg om å stoppe før følelsene blir for sterke. Og hvis følelsene blir for sterke likevel, da må man da forlate partneren sin isteden for å gå bak ryggen hans. Jeg tror jeg hadde dødd hvis mannen min hadde hatt et forhold til en dame han hadde så voldsomme følelser for- for en løgn man har levd i, og for et svik.

Skrevet

Helt enig anonym 20.26 Var jo i grunn det jeg prøvde å få ut jeg også, men ble en smule rotete innlegg;) Som du sier - man har et valg - man kan ikke si ja takk begge deler! Det er greit å ha i bakhodet at man skal behandle andre slik man selv vil bli behandlet:)

Skrevet

Helt enig at det er rottent å gjøre slikt mot partneren sin. Jeg hadde aldri trodd at jeg skulle havne i den situasjonen... Selv om vi var venner litt før vi begge var utro, så merket vi at det var noe spesielt første gangen vi traff hverandre. Aldri tidigere følt en slik kjemi første gang jeg har truffet noen i løpet av mine 38 leveår.. Vi var begge i en dårlig periode med ektefellene våre da vi traff hverandre, det gjorde nok at vi var litt svakere, men er redd det hadde skjedd uansett. Mannen min er mye på farta, og hans kone mildt sagt ei naiv husmor, så vi hadde rikelig med anledninger til å reise bort sammen. Noe vi også gjorde en periode..

Vet at det finnes ingen unnskyldning for å være utro, men prøve bare å forklare hvorfor. Synes det er bra at flere reagerer skikkelig negativt på innlegget mitt, for da betyr det vel bare at dere har det så bra i forholdet deres at det å falle for en annen mann er fullstendig fjernt! En ting er å falle, noe annet er riktignok å gå steget videre. Men er følelsene sterke så er det veldig vanskelig ikke å gi etter. Akkurat som det er umulig å ikke gråte når du er skikkelig lei deg.

Mannen min vet forøvrig om oss, riktignok ikke alt, men at vi har vært utro og at han andre betyr noe spesielt for meg. Jeg byttet jobb til en annen kommune for å minske sjansen for å treffe på han andre, for vil satse på mannen min. Valget er tatt, men det er vanskelig...

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...