Gå til innhold

hva slags vitaminer/kosttilskudd tar dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva slags vitaminer/kosttilskudd tar dere?er 14 uke gikk på folat 1.trimester og tar tran nå men er det noe mer jeg må ta?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok ikke noe mer du MÅ ta, kommer litt ann på hvordan du spiser. Jeg tar en multivitamin tablett som inneholder bla. 200 mcg folat. Altså halv dose av det jeg tok tidligere. I tillegg tar jeg 1000 mg. omega 3. Pass på hvis du begynner med multivitamin av noe slag at du ikke tar tran/møllers dobbel som inneholder A,D og E vitaminer som du også får i multivitaminen. Da kan du få for mye vitaminer rett og slett. Hørte noen her inne tidligere skrev at det kanskje kommer nye anbefalinger vedrørende folat. Det ble sagt at de kunne innebære at man ble rådet til å ta folat hele svangerskapet. Jeg har derfor vært fornøyd med at min multivitamin i alle fall inneholder litt folat.

Men aller viktigst er et sunt og variert kosthold. Vi kan aldri erstatte det med piller.

Skrevet

Hei hei:) Tja, hva slags vitaminer skal/burde man ta? Jeg tar jern som er beregnet på gravide, og folsyre har jeg valgt og fortsette med, selvom det er viktigst de første tre mnd...men jeg synes det kan være viktig under hele svangerskapet jeg da... Uansett barnet tar i alle fall ingen skade av det... Tar oxo C-vitaminer...

Skrevet

Du bør ta et multivitamin med folat og kalsium. Hvis du har et lavt jernlager, også jern...

Skrevet

Multivitaminer og Omega 3. Må vel knaske litt jern også etterhvert.

Skrevet

Jeg tar fremdeles de "Gravid" vitaminene som er anbefalt i 1.trimester, multivitaminer inkl folat siden det visstnok bare er bra å ta folat hele veien også.

Og så tar jeg Omega 3.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...