Gjest Skrevet 24. november 2008 #1 Skrevet 24. november 2008 Jeg er 28 uker på vei, og i oktober fikk jeg et slags jobbtilbud fra en annen avdeling der jeg jobber. Jeg hadde søkt stillingen, men siden jeg skal ut i permisjon i januar, så tenkte jeg at de ikke kom til å velge meg. MEN - jeg fikk en sjanse, og de ansatte meg i stillingen på "prøve". Altså - jeg skal jobbe i denne stillingen til jeg går i permisjon, og hvis jeg viser gode resultater etc. de månedene jeg har igjen før permisjonen, så er plassen åpen for meg når jeg kommer til bake om et år. Men så har det seg sånn at jeg har vært veldig sliten de siste ukene. Begynner å merke det på kroppen nå, og alt er mye tyngre. Har noe bekkenproblemer også som gjør at jeg må sette ned tempoet. Heldigvis har jeg ikke noen aktiv jobb, men det er heller ikke særlig behagelig å sitte på en kontorstol i 8 timer (jeg kan justere pulten og stå, men det er ikke behagelig i lengden det heller). Alt har egentlig blitt et ork de siste ukene, og jeg merker at jeg ikke er "superwoman" lenger. Mannen min jobber i tillegg mye borte for tiden, og det er jeg som må styre hjemme med klesvask, rengjøring etc + at stesønnen min i utgangspunktet bor hos oss, og jeg må jo da også ta meg av han noen dager i uka som han ikke er hos moren sin. På toppen av det hele har jeg nå fått en kraftig forkjølelse. Jeg hoster og hoster - nesten til jeg kaster opp! Og det gjør fryktelig vondt i magen når jeg spenner meg så fælt. Jeg sover knapt om natta, og i går var jeg så sliten at tårene bare rant og rant uten at jeg egentlig visste hvorfor. Jeg var hjemme fra jobb to dager forrige uke, men følte til slutt at jeg MÅTTE tilbake for å bevise at jeg duger i den nye stillingen. Men jeg er langt fra effektiv, og alt er egentlig bare ubehagelig. I dag er jeg hjemme fra jobb igjen, og jeg skal til legen i morgen. Nå orker jeg ikke mer, og tenker på sykmelding, selv om jeg egentlig ikke vil. Huff, nå står jeg midt mellom to valg: 1. Stå på, jobbe og vise gode resultater, slik at jeg får komme tilbake i den samme stillingen etter permisjonen, eller 2. Sykmelde meg for en liten stund, slik at jeg blir frisk og ikke sliten meg ut før fødselen. Svaret er egentlig enkelt. Jeg bør jo ta vare på meg selv og bebisen. Men jeg sliter likevel med det. Sjefen min er veldig forståelsesfull, men hun har ikke barn selv, så jeg vet likevel ikke helt om hun klarer å sette seg i min situasjon. Jeg syns liksom ikke det er verdt helsa mi og bebisen min for en jobb. Hjelp meg, damer! Er det noen som har vært i lignende situasjon?
ÅNA Skrevet 24. november 2008 #2 Skrevet 24. november 2008 Har heldigvis ikkje vore i liknande situasjon sjølv, men anbefaler på det sterkaste å snakka med sjefen din og få tilrettelagt på jobben med stol som er bedre å sitja på slik at du kan variera meir. Få anbefaling ang. stolvalg av ergoterapeut/bedriftsfysioterapeut. Fortell gjerne sjefen din at du svært gjerne vil visa at du duger, men at det er tøft akkurat no. Ærlighet varar som regel lengst. Helsa er i alle fall ikkje verdt å ofra - det får du hverken skryt for eller glede av. Lykke til og god bedring!
Leonella777 Skrevet 24. november 2008 #3 Skrevet 24. november 2008 Jeg har vært i lignende situasjon, og mitt råd er å alltid sette din og babyens helse foran. INGEN karriere er verdt helsen!! Du kan angre om du ikke setter dere foran, men du vil aldri angre viss du og babyen er friske og uthvilte ;D Lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå