Gå til innhold

Høyt blodtrykk..... Bekymra!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hører egentlig ikke til her inne riktig enda, men......

Har jeg vært hos jordmor og har blodtrykk på 148/93. Er 27+2 i dag. Hovnet opp i beina, ansiktet og fingrene. Ikke termin før 23 februar og alt for tidlig å få baby nå. Håper i alle fall at jeg klarer å gå over i januar før noe skjer.

Skal til lege til onsdag og til jordmor igjen neste onsdag. Måtte ha ukentlige kontroller i en stund framover.

Noen som kan komme med råd og tips til meg???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei KR0705,

Vet ikke om jeg kan komme med så mange råd, men jeg har utviklet høyt blodtrykk i slutten av svangerskapet. Ble sykemeldt 1,5 uker før permisjon startet med streng beskjed om å ligge mest mulig å ta det helt, helt med ro. Jeg hadde BT 140/90 og nå er det nede i 130/80.

Beste råd jeg kan gi deg er å ta kontakt med fastlege. DEr bør de ta preklamsi prøver, samt vurdere om de skal sykemelde deg slik at du ikke utvikler svangerskapsforgiftning. Dette spesielt siden det er for tidlig å utvikle SF.

Lykke til og god bedring - ta vare på deg selv - gir ned i 1. gir.

Skrevet

hei dette skjedde med meg for noen uker siden... 28 uke kontrollen hadde jeg blodtrykk 140/et lr annet 2+ på urin prøve

ble da 100% sykmeldt og fikk beskjed om at jeg måtte ta ukentlige kontroller fremover..

1 uke etter på kom jeg tilbake for å måle nytt blodtrykk...

og da var det merkelig nok nede i 118/...

og trengte ikke komme tilbake for flere kontroller. skal inn i uke 32... om 2 uker

ta kroppen på alvor!! og ta livet med ro..

lykke til :)

Skrevet

Er allerede sykemeldt 100 %, og slapper for det meste av. Orker ingen ting, bare sliten og trøtt. Skal til fastlegen min til onsdag så håper blodtrykket er bedre da. hadde 1+ på prot og vann i hender, føtter og i ansiktet. Får bare håpe det blir bedre. Heldigvis er det meste i hus. :) Men alt for tidlig å få baby allerede nå. Må i alle fall vente til midten av januar. Krysser fingrene her :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...