KR0705 Skrevet 24. november 2008 #1 Skrevet 24. november 2008 Hører egentlig ikke til her inne riktig enda, men...... Har jeg vært hos jordmor og har blodtrykk på 148/93. Er 27+2 i dag. Hovnet opp i beina, ansiktet og fingrene. Ikke termin før 23 februar og alt for tidlig å få baby nå. Håper i alle fall at jeg klarer å gå over i januar før noe skjer. Skal til lege til onsdag og til jordmor igjen neste onsdag. Måtte ha ukentlige kontroller i en stund framover. Noen som kan komme med råd og tips til meg???
Mjølkekua Skrevet 24. november 2008 #2 Skrevet 24. november 2008 Hei KR0705, Vet ikke om jeg kan komme med så mange råd, men jeg har utviklet høyt blodtrykk i slutten av svangerskapet. Ble sykemeldt 1,5 uker før permisjon startet med streng beskjed om å ligge mest mulig å ta det helt, helt med ro. Jeg hadde BT 140/90 og nå er det nede i 130/80. Beste råd jeg kan gi deg er å ta kontakt med fastlege. DEr bør de ta preklamsi prøver, samt vurdere om de skal sykemelde deg slik at du ikke utvikler svangerskapsforgiftning. Dette spesielt siden det er for tidlig å utvikle SF. Lykke til og god bedring - ta vare på deg selv - gir ned i 1. gir.
januar mamma Skrevet 24. november 2008 #3 Skrevet 24. november 2008 hei dette skjedde med meg for noen uker siden... 28 uke kontrollen hadde jeg blodtrykk 140/et lr annet 2+ på urin prøve ble da 100% sykmeldt og fikk beskjed om at jeg måtte ta ukentlige kontroller fremover.. 1 uke etter på kom jeg tilbake for å måle nytt blodtrykk... og da var det merkelig nok nede i 118/... og trengte ikke komme tilbake for flere kontroller. skal inn i uke 32... om 2 uker ta kroppen på alvor!! og ta livet med ro.. lykke til
KR0705 Skrevet 24. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 24. november 2008 Er allerede sykemeldt 100 %, og slapper for det meste av. Orker ingen ting, bare sliten og trøtt. Skal til fastlegen min til onsdag så håper blodtrykket er bedre da. hadde 1+ på prot og vann i hender, føtter og i ansiktet. Får bare håpe det blir bedre. Heldigvis er det meste i hus. Men alt for tidlig å få baby allerede nå. Må i alle fall vente til midten av januar. Krysser fingrene her
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå