WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 24. november 2008 #1 Skrevet 24. november 2008 Eldstejenta mi har trolig nattskrekk-anfall, og kan holde på i opptil 5 timer av gangen... Hyler og roper, våkner ikke, men er sånn litt midt i mellom søvn og våken tilstand. Ikke mulig å få kontakt, hun må bare få roe seg ned i sitt tempo. Ikke noe vi gjør hjelper mer eller mindre. Hvert 10-15. minutt begynner hun, og holder på et par minutter...slitsomt med maks halvannen time søvn i strekk.. Hun merkes heldigvis ikke av det om dagen, er sitt blide vanlige jeg. Vet ikke hva jeg hadde gjort om det gikk ut over humøret om dagen også.. Send en "god natt-vibb" til oss a...hvis du har en å avse.
* 5 om dagen * Skrevet 24. november 2008 #3 Skrevet 24. november 2008 å,herrlighet,kan få massevis av meg, for her sover han minst 12 timer i strekk... og et par timer på dagen,men han er bare nesten 2 1/2 da...
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 24. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 24. november 2008 Tusen takk. Har snakket med både HS og lege i dag, HS mener det er nattskrekk, legen mener at barn ikke har angst (skrekk) og derfor er det ikke det. Han vil sjekke ørene hennes for å i hvertfall utelukke at hun er "ørebarn". Noen med erfaringer her?
* 5 om dagen * Skrevet 24. november 2008 #5 Skrevet 24. november 2008 før han sov så lange netter,så kunne han våkne 2 og 3 ganger pr natt.vi skjønte ikke noe, for han la seg greit på dagen og når han skulle legge seg for kvelden,men vi skjønte han var mørkeredd når det begynte å bli mørkt tilig ute, for da torde han ikke å gå fra døra og ned til bilen. så han av vår er mørkeredd,så han får litt lys inn på rommet sitt, så nå er alt som før igjen.
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 24. november 2008 Forfatter #6 Skrevet 24. november 2008 Jeg har skjønt at dersom det er nattskrekk (noe jeg sterkt tror at det er, alle "symptomene" stemmer) så skal hun ikke trøstes for hun har roet seg igjen. Trøst UNDER anfallet øker bare lengden på det, og hun blir mer urolig mens det står på. Er veldig spent på i natt, for vi skal nå prøve dette med ikke å trøste før etterpå. Man skal gå inn, kan godt skru på lys, være der, passe på at hun ikke ramler ut av senga f.eks., og så roe og legge henne på plass og kose og si natta når hun selv har roet seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå