Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 24. november 2008 #1 Skrevet 24. november 2008 9. oktober kom en liten gutt til verden 4 dager over termin. Fødselen starta 3 dager over på ettermiddagen, ca. 16:00 med små rier som ikke gjorde særlig vondt. var ikke helt sikker på om det var noe i gang enda, så jeg ventet med å si noe til min kjære som satt få meter unna meg;) Et par timer etter så kjente jeg det sterkere, men ville vente med å ringe føden. Så vi gikk ut på tur for å se om det ble noe fortgang på det hele, det gjorde det:) 23:00 var vi på sykehuset hvor de skjekka åpning, da var det 3-4 cm. Hun tøyde oh styrte litt, noe som var veldig vondt siden jeg fikk rier midt oppi det hele:P Føden var full så vi fikk et rom på barsel som vi kunne hvile for oss selv. Slapp å reise hjem igjen. Gikk veldig masse ute i gangene. Fikk stå i dusjen og lindre smertene etter at jeg fikk klyster, siden badekaret var opptatt. dette hjalp veldig. Fikk også varme omslag. Ellers hadde jeg kun lystgass som smertelindring. De siste timene var utrolig intense, og jeg trodde jeg skulle dø mildt sagt, men dette var fordi lillegutt ble tatt med sugekopp etter at jeg hadde pressa over en time, og deretter tok det ca. halvtime med sugekopp for å få ham ut. Men etter mye om og men kom han - heldigvis;) Så fødselen tok ca 22 timer alt i alt. Ble klippa, så måtte sy en del, aner ikke hvor mye for jeg har ikke kikka etter, hehe..Så det tok sin tid før formen kom seg, men det gikk bedre og bedre for hver dag. Var forberedt på en lang fødsel siden min mor også hadde det. Lillegutt var 3560g og 51 cm lang, passe stor;) Hodeomkretsen var stor pga hodet hovna opp når det stod såpass lenge på samme sted i bekkenet. Tror det var 37 cm.. Fantastisk å være mamma når formen kom seg etter noen uker. Så bare gled dere;) Følelsen kan ikke beskrives!
M79+♂08♥+♂12♥ Skrevet 24. november 2008 #3 Skrevet 24. november 2008 Gratulerer så masse med den lille gutten:-)
Novemberknøttprøverigjen Skrevet 24. november 2008 #4 Skrevet 24. november 2008 Gratulerar så mykje! Kjekt å lese at du er i bra form igjen!
2SønnerSmå Skrevet 24. november 2008 #5 Skrevet 24. november 2008 Gratulerer så mye med overstått fødsel =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå