Gjest Skrevet 24. november 2008 #1 Skrevet 24. november 2008 Da er det lov. Og alle dere som ikke fikk sett The Pogues live - Hah!
Gjest Siklerotte Skrevet 24. november 2008 #2 Skrevet 24. november 2008 Hæ? Nei, det ser jeg ikke. Er ikke så lei meg for at jeg ikke fikk sett det live.
Gjest Skrevet 24. november 2008 #3 Skrevet 24. november 2008 Det snødde i stad her oppe i de høyere luftlag. Pogues live var bra for sjela, og tildels dårlig for føttene da jeg mista skoa og hoppa/ble trampa på resten av konserten barfot.
Gjest Siklerotte Skrevet 24. november 2008 #4 Skrevet 24. november 2008 Åja, ikke her, tror jeg - så det hvert fall ikke. Har bare vært på en konsert i mitt liv, og den fristet ikke til videre gjentakelse. Den var så utrolig dårlig at jeg holdt på å kjede meg ihjel... Skal på en i desember da, men den er sikkert like dårlig. Ser liksom ikke for meg at jeg kunne blitt så vill som deg at jeg mistet skoene mine og alt. Hva i all verden driver dere med på slike konserter? Litt utenfor tema, men det er viktig å nevne siden det skjedde i skrivende stund; et helt enormt bra luktelys delt i to (da mener jeg med enormt at det lukter godt...) og jeg var kald på hendene så jeg bare drev å lekte litt med det. Delt i to - en lys og en mørkere del... Og plutselig bare falt hele saken sammen, så nå har jeg stearin over hele buksen min, to bøker og sofaen. Det går ikke vekk. Poeng; ikke kjøp det lyset.
Angie77 Skrevet 24. november 2008 #5 Skrevet 24. november 2008 Da jeg var student i England, og blakk som en kirkerotte, fikk jeg en gang jobb som bartender på en irsk pub. Sjefen min var kompis med Shane MacGowan og ba Pouges komme og spille på åpningskvelden. Kvelden var forbeholdt inviterte gjester og det skulle være åpen bar. Jeg holdt på å drite på meg ettersom jeg for det første hadde løyet på meg bartendererfaring, og for det andre hadde store problemer med å forstå hva irene sa. Etter å ha servert det som i beste fall kan kalles molotowcoctails på envhver bestilling som ikke var a pint of lager eller a pint of guinness, og kommet unna med det ved å si at; You see, I'm from Norway and I made this Norwegian dink especially for you, kom MacGowan til bardisken. Jeg hadde fått beskjed om at han akkurat da hadde et øyeblikk på vannvogna så jeg visste at han iallefall ikke kom til å bestille noe med alkohol. Han ba om en halvliter vann og ettersom jeg ikke fant noen spring så vridde jeg på en bryter under disken og fyllte opp glasset. Jeg så på glasset og MacGowan så på glasset. Det lignet utvilsomt på vann, men var litt "grønnlig". Jeg sa at vannet sikkert bare var litt forurenset og ga det til ham. Han tok en slurk og så lo han så han hylte. Sjefen min kom løpende og det viste seg at jeg hadde fyllt glasset hans med hvitvin. Jeg fikk en jævlig overhaling og beskjed om at jeg fikk EN sjanse til. Litt ut på kvelden så jeg at de andre bartenderne tegnet shamrocks i skummet på guinnessen. Jeg fant ut at det sikkert ikke var så vanskelig så ved neste anledning tegnet også jeg en shamrock på guinnessen jeg serverte. Kunden, en gammel grinebiter, hylte ut og det ble masse oppstandelse forran baren. MacGowan og sjefen min, som luktet blod da de så meg atter en gang i hovedrollen, kom løpende. LOOK!, sa kunden. SHE DREW A DICK ON MY PINT!! MacGowan ga seg helt over, lo så han gråt og dedikerte den neste sangen to the spastic Norwegian girl behind the bar. Så MacGowan; Pogue Mahone!!!
Patetica fåkksi Skrevet 24. november 2008 #6 Skrevet 24. november 2008 Betyr ikke pouges kyss på irsk??
Gjest Skrevet 24. november 2008 #7 Skrevet 24. november 2008 *Iskaffe ut av nesa* Utrolig bra Du burde bytte nick til Spastic Angie
Gjest Skrevet 24. november 2008 #8 Skrevet 24. november 2008 Aj, stearin er dumt, antakelig noe av det dummeste som finnes - selv om det kan lukte utrolig fint... Nei, ingen plan om å kjøpe sånt, nei.
Gidder ikke! Skrevet 24. november 2008 #9 Skrevet 24. november 2008 Hahaha, Angie, det er en historie å fortelle barnabarna! Vanvittig bra.
Gjest Skrevet 24. november 2008 #10 Skrevet 24. november 2008 her har snøen lavet ned i en evighet, masse masse masse snø. Det er rett vakkert ute. Men nå kommer mildværet, så da blir det vel slapsehelvete frem til mai..
Angie77 Skrevet 25. november 2008 #12 Skrevet 25. november 2008 Balooa, du har sikkert rett i at det skrives pouges på gælisk. Jeg trodde det var pogue mahone (som betyr kyss meg i ræva). En eller annen fortalte meg en gang at Pogues het Pogue Mahone opprinnelig, men vet ikke om det stemmer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå