Gå til innhold

Trodde tissetrangen skulle gi seg i 2.trimester jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hvertfall det 'alle' sa til meg, og det står det jo rundt om på nettet også. Er snart 16 uker nå, og jeg må tisse som aldri før! Blir jo helt skrullete, jeg får ikke sove om natta- var sikkert oppe og tisset 8-9 ganger inatt, og ikke var det lite heller..

Sliter endel med bekkenet og ryggen også, så jeg strever med å finne ro om natta- ikke før har jeg funnet det, før jeg må opp på do.. Sukk..

Noen som har gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes jo det var veldig mange ganger du måtte opp? Er oppe om natta jeg også, altså. Her har kl 0400-tissingen forskjøvet seg til 0500-tissing ;-) Akkurat så sent(/tidlig) at jeg våkner og ikke får sovet igjen... Kjenner nå at Junior også har litt å si på hvor ofte jeg må tisse. Om han presser mye på blæra, så føles det som om jeg må tisse oftere. Bare tull, selvfølgelig ;-) Er forøvrig i uke 23.

Skrevet

Ja,. du kan tro jeg også synes det er mange ganger:)

Men jeg må tisse jeg, masse.. Tisser like mye hver gang, som normalt liksom. Og det har ikke så mye å si om jeg har drukket mye før jeg legger meg heller..

Skulle ikke tro at babyen har så mye å si heller, for den er jo ikke særlig stor enda..

Har lurt litt på UVI, men jeg har jo ikke vondt noe sted, svir ikke, osv. Plagsomt er det uansett..

Skrevet

Jeg må også tisse mye. Særlig hvis jeg går og står mye. Kjenner også at jeg har en fot eller hand som sparker og slår på blæra og det hjelper ikke akkurat.

Lang biltur på meg framover er uaktuelt. Må på do hele tida. Slitsomt JA.

Er 27+2 i dag.

Gjest Tina-Mari m/Tvillinger!
Skrevet

Å neida... Tisser meg enn før jeg! Dessuten drkker jeg veeeeldig mye vann... Så da tisser jeg enda mer!

Og adrian ligger på blæra mi...

Skrevet

Uvi kan være symptomfri utover økt vannlatning. Så 8-9 ganger om natten ville nok gjort at jeg hadde tatt en sjekk. Jeg merker også at jeg ikke ahr merkbart mindre frekvens på tissingen nå enn i første trimester. Blæren kjenns ikke så slapp ut som den gjorde de første månedene, men jeg synes det blir mye småskvetting. Men er så godt som aldri oppe mer enn en gang om natten.

Skrevet

Hei!

Har ikkje merka så stor nedgang i tissetrangen (er 15 veker), men det dreier seg om 1 - 2 gonger /natt. Synes 8 - 9 gonger er mykje, vil råde deg til å ta med ei urinprøve til legen. Ein er ganske utsett for urinv.infeksjon som gravid, og det er ikkje altid så mange symptom. Dersom du har uvi bør du få antibiotika for å unngå å få nyrebekkenbetennelse.

Skrevet

Jeg ville også sjekket for UVI. Jeg har ikke måttet tisse om natten etter at jeg ble behandlet for det, så det er verdt å sjekke opp. Min infeksjon ble jo vond etterhvert også, men du kan fint ha det uten andre symptomer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...