tomat15 Skrevet 24. november 2008 #1 Skrevet 24. november 2008 Hei Jeg er andre gangs og har termin i desember. Forrige fødsel ble jeg avvist på sykehuset pga stor pågang. De skulle finne et annet sykehus og ringe opp igjen. Riene var ugjevne og siden jeg var førstegangsfødene sa jordmor at det mest sannsynlig var leenge igjen og at vi hadde god tid. Min samboer ringte og maste da vi ikke hørte noe og jeg tilslutt sa at jeg ikke kunne være hjemme mer. Vi dro til min mor for å levere hunden, hun er sykepleier, og utifra hva jeg fortalte ba hun oss ignorere at det var fult på sykehuset og bare dra. Vi dro. Da vi kom fra ble vi selvfølgelig tatt imot selv om det var fult. Jordmor som tok i mot oss utbrøt, oi her ser jeg hele hodet gitt. Etter 15 minutter, revning hele veien og svak hjertelyde, kom verdens vakreste gutt ut. Alt ordnet seg og ble litt glemt siden vi jo fikk denne fantastiske gutten. Saken er at nå har jeg begynt å grue meg til neste mann. Har 26 dager igjen i dag. Kan jeg ringe føden på dagtid nå og fortelle hvordan jeg opplevde det sist, og at jeg er redd for å bli avvist igjen? Kan de låve meg en plass selv om det er fult? Har de tid og mulighet til å høre på meg og er det noe de egentlig kan låve? Er veldig usikker på om jeg kan oppnå noe ved å ringe. Takk for at du leste
Mjølkekua Skrevet 24. november 2008 #2 Skrevet 24. november 2008 Kjære søte deg, så vanvittig dårlig behandling du fikk under forrige svangerskap synes jeg du har all grunn til å ringe for å snakke med dem. Vet at flere sykehus har samtaler før fødsler med de som har feks sykehusskrekk eller har opplevd episoder som er traumatiserende. Uttrykk at du er redd for å bli avvist og det du fortalte over, så er jeg sikker på at enhver normal menneske (= jordmor) vil lytte til deg og forsøke å finne en god løsning for deg (kanskje at du kan komme til samtale for å legge en plan / eller at dere legger en plan om hva du gjør når du føler fødselen er i gang) Fikk skikkelig vondt av å lese det du skrev, og håper at du får prinsessebehandling denne gangen! Stor klem :-)
Gjest Mammamoms *fødeklar* Skrevet 24. november 2008 #3 Skrevet 24. november 2008 Ja, jeg synes absolutt du skal ta en telefon til føden og fortelle dem hvordan du føler det nå! Om du ikke gjør det, vil den usikkertheten og utryggheten du føler nå, mest sansynlig ikke forsvinne innen fødslen. Hver så ærlig du klarer når du legger frem saken! Lykke til! :-)
Mrs. Charming Skrevet 24. november 2008 #4 Skrevet 24. november 2008 Dette synes jeg var vond lesning. Synes du ble behandlet forferdelig. Jeg blir veldig provosert over uttalelsen "førstegangsfødende" bruker så lang tid på fødselen, men det er jo så individuelt. Kjenner flere førstegangs som har født på FEM timer!! Men det var ikke poenget her... Poenget er at du skal kreve og forvente å bli tatt imot...og jeg synes også at du skal understreke at du totalrevnet forrrige gang, og akter ikke at det skal skje igjen... Da må du ha hjelp.
Herkules Skrevet 24. november 2008 #5 Skrevet 24. november 2008 Jeg er enig med de over at du bør få en samtale med føden,men det om er like viktig syns jeg er at du , når du ringer sier at du er annengangs og at dette kan gå fort! Det fikk jeg beskjed om å si siden jeg hadde en fødsel på 6 timer fra første rie sist. Denne gangen så nevnte jeg det at fødselen var rask sist, både til jm og på ordinær ul. Begge gangene ble jeg oppfordret til å si dette når jeg ringte. Når fødselen startet så gikk ting så raskt at jeg knapt rakk sykehuset- Du kan lese fødselshistorien min om du vil fordi jeg akkurat har lagt den ut her. Jeg nevnte når jeg ringte at det kunne gå fort og de sa bare kom ... Håper du får pratet med dem og at du blir beroliget Jeg vet alt om gå å uroe meg og hvor godt det er å bli tatt på alvor Lykke til med tiden frem til fødsel og lykke til med fødsel!
musketingen Skrevet 24. november 2008 #6 Skrevet 24. november 2008 Begge gangene jeg har født tidligere har jeg fått beskjed om å drøye litt m å komme, gjerne legge meg litt å prøve å sove. SYnes det er rart de "alltid" gir denne beskjeden? Sist gang sa jeg til mannen min at jeg legger meg hvertfall ikke. Vi måtte jo bruke tid på å få barnevakt til å komme og alt, da er det bedre å være litt tidlig ute. Sist gang tok det 4 timer fra første svake rie til gutten var ute. Så denne gangen vil jeg dra til føden raskt. Har de ikke en journal hvor det står om tidligere fødsler??? Syns det er så kjipt å bli møtt m samme svar hver gang man ringer at det er lurt å vent å se an. Jeg kan ikke vente tildet bare er noen minutter mellom hver rie, for da er babyen sannsynligvis snart ute!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå