Gå til innhold

Trenger hjelp ang. maling!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal male en dørkarm i gangen som er mørkebrun(70-tallet;)

Jeg har både olje og akrylmaling stående, men lurer på om jeg må bruke oljemaling? Blir vel gjerne litt penere, men er jo så dumt med tanke på barna-særlig lillemann på 6mnd...Dørkarmen går inn til stuen så jeg vil jo self at den skal se bra ut og da;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør nok bruke oljemaling, da denne er sterkere, og tåler godt å vaskes gang etter gang...

Skrevet

med tanke på at en gjerne må vaske dørkarmen er det nok best med oljemaling... hadde jeg vært deg hadde jeg kjøpt den nye malingen som heter Sens :) lukter ikke og ingen farlige avgasser. :) Men, foirresten gjør jo ikke om det lukter litt i gangen om det er dør så du kan stenge igjen, for lillemann skal vel ikke være så mye i gangen :)

Skrevet

Hvis det er oljemaling der i dag må du bruke oljemaling oppå også. olje under og akryl- eller vannbasert maling oppå oljemaling flasser bare av. Bruker for øvrig alltid oljemaling på lister, vinduer og dører jeg. Det hender det sparkes butt, sykles inne (!) eller går litt hardt for seg med barn, og sånne karmer er oftet utsatte steder ;o) oljemaling holder best!

Skrevet

Ok da blir det oljemaling;) Var nok det jeg tenkte, men frister jo med lettvinne løsninger.. Men sant som dere sier-holder jo bedre med oljemaling;)

Takk for gode råd!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...