Gå til innhold

Vanskelig å være trofast?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det andre her som synes det er vanskelig å være trofast?

Vet dette er et problem jeg har. Men jeg lurer på jeg er den eneste i denne verden som syns det er kjempevanskelig? Virker liksom som om at dette er den største selvfølge blandt folk her inne. Og er du utro, blir du skjelt ut...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke noe problem med det.

Har ingen planer om å skjelle deg ut, men du bør kanskje gå inn i deg selv og finne ut hvorfor du har problemer med det....

Jeg har dog problemer med å respektere folk som er utro. Men det er min mening. Håper jo duen dag klarer å være trofast uten å måtte "kjempe" for det

Skrevet

Jeg tror at at hvis en er utro så bryr en seg ikke nok om den en er sammen med. Da er det best du dumper mannen/fruen din, så du slipper å være utro. Utroskap er de værste svik noen kan oppleve! Og er utiligivelig.

Skrevet

Jeg har også det. Likevel har jeg hittil holdt meg på matta fordi jeg moralsk synes det er galt. Men jeg vet ikke om jeg alltid vil klare å motstå fristelser. Tar en ting av gangen.

Skrevet

De fleste menn, og mange kvinner, er utro en eller flere ganger.

Da må altså alle disse gå? Ja, ja, skillsmisseraten er på over 50 prosent for gifte og enda høyere for samboere.

Jeg tror det er best å være realist og ikke dramaqueen

Skrevet

Jeg prøvde ut mange forskjellige menn før jeg fant den rette og giftet meg med han. Syns ikke det er noe problem å være trofast mot han.

kanskje du er sammen med feil person.

Skrevet

Hva er så vanskelig?? å si nei til en kuk? Du har jo en mann med kuk hjemme, si heller ja til den litt oftere så slipper du dette problemet. Forbanna fjortisser som tenker som dere

Skrevet

"Godt" å vite at det ikke bare er meg da! :)

Dette dreier seg ikke om å ikke respektere eller være gla i partneren sin. Ikke for alle ihvertfall. Ikke for meg!

Skrevet

Kuken er en liten del av pakka. Er hele resten av pakka som frister da vet du. Rar du som bare ser mannen ut fra en kroppsdel...

Skrevet

Tror ikke jeg er sammen med feil mann heller egentlig.

Vet det har en sammenheng med at jeg ble misbrukt som veldig ung, og fått et fucked-up syn på sex. Greier f.eks nesten ikke elske med mannen min. Knulle går greit som regel, men ikke når det blir intimt og nært. Gidder forresten ikke svar på umodne ting om å si nei til kuk og at det er en fjortis-tankegang. Er vel nettopp det det ikke er!

Det er for mange av oss et stort og høyst reelt problem! Når jeg er dårlig (angst og depresjon) er det ofte vanskelig å være trofast. Desverre. Dette har min kjære fått oppleve. Synes i det hele tatt det er vanskelig å være i et forhold hvor man må være åpen om alt mulig og det er null-toleranse for utroskap...

Skrevet

Nei, det synes jeg ikke at det er. Har en bra mann jeg elsker, og selv om jeg noen ganger tenker "å, hjelp! Det blir bare han- resten av livet!! Så vet jeg at det ikke er noen andre "der ute" som er bedre enn han for meg, så jeg har null problemer med å holde meg på matta. Har vært sammen med samme mann i snart 9 år, og ikke vurdert å være utro en eneste gang. Kanskje jeg er spesielt heldig ; )

Skrevet

synes absolutt det ikke er vanskelig å være trofast..

Klart man blir skjelt ut visst man er utro..hva trudde du da? At sånt er greit?

Skrevet

Nei, jeg regner faktisk ikke med å bli skjelt ut!

På samme måte som at jeg selv ikke skjeller ut andre selv om jeg ikke synes noe om det de sier/gjør. Det er noe med å prøve å sette seg inn i andres situasjon. Finnee ut hvorfor de gjør det de gjør. Men enkelte er vel mer opptatt av å dømme og skjelle ut andre, enn å prøve å forstå og gi råd... Hvorfor skal jeg skamme meg over et problem jeg har, så lenge jeg ikke bruker det som unnskyldning? Du har vel dine ting du og?

H.I.

Skrevet

Hvorfor store bokstaver og så mange utropstegn? Er det en selvfølge å ikke synes det er vanskelig?

Skrevet

dette er vel et tema det går an å diskutere i evigheter! men nei, jeg har heller ingen problemer med å holde meg på matta. har altfor mye godt hjemme til å gjøre noe galt. men har ikke vært fristet heller da.

Skrevet

Har aldri vært utro - så tydeligvis synes jeg ikke det er SÅ problematisk;) For meg er det ikke sexen som er fristende, men dersom jeg blir betatt av noen andre... ønsket om å bare kaste meg inn i en "følelsesstorm" *ler* Jeg er et vanvittig følelsesmenneske og kan omtrent bli ruset på følelser;) Men gresset er sjeldent grønnere på den andre siden - pluss at jeg ser på utroskap som noe umoralsk som jeg alltid vil strebe for å unngå... så får vi håpe at det holder - det kan bare framtiden vise:)

Skrevet

Jeg har ikke noe problem med å være trofast. Jeg ville mye heller gått ut av forholdet dersom jeg fant meg sjøl i den situasjonen at jeg hadde vurdert å gå over grensen.

Jeg har ikke noe problem med å se at man kan ha problemer med menn og sex når man har en historie med misbruk bak seg. Men du er et menneske som er i stand til å ta ansvar og avgjørelser til tross for en evt diagnose (depresjon og angst) og til tross for den bakgrunnen du har.

Og det handler vel aller minst om å ikke klare å stå imot fristelser, men om å stå imot den bekreftelsen du får når noen har lyst på deg.

Ta det opp med en behandler, og gjør noe med problemene dine. Du har sannsynligvis barn, siden du er her inne, og da er det en stor fordel å være friskest mulig.

Skrevet

Jeg syns ikke det er vanskelig. Men det er sikkert også fordi jeg er svært fornøyd med mannen min. Syns ikke det er noe galt å kikke etter andre, herlige mannfolk utenom min, men ville aldri vært utro. Vet nemlig hvordan det er når kjæresten er utro og dette er en vond følelse som jeg ikke ville utsette noen for. Da er det bedre å gå fra hverandre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...