Gå til innhold

Bør jeg sykemelde meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren vår på 19 månter våkner hele natten opptil 12-13 ganger og illskriker. Hun er nermest hysterisk og det tar lang tid å roe henne ned. Jeg skal egentlig begynne å jobbe om noen få uker men jeg er helt utslitt å kjenner at jeg ikke er klar for å begynne på jobb. jeg hadde et tøft svangerskap og var sykemeldt fra midten og ut. Har også forlenget permisjonen for å kunne være hjemme med datteren min lenger. Jeg kommer til å føle meg så dum hvis jeg nå kommer med en sykemeldingme samtidig kjenner jeg at jeg ikke er i stand til å jobbe når jeg sover så lite. Dette er nesten som tortur. Værre en¨å ha en kolikk baby for det har jeg også prøvd.

Hvilket inntrykk ville du få av meg som arbeidsgiver nå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge du ikke er syk kan du ikke sykemelde deg.

Hva skal du si til legen da? At det er slitsomt å ha unger?

Jeg ville heller prøvd å gjøre noe med søvnproblemene til barnet, f.eks snakket med lege/helsesøster, lest bøker om emnet osv.

Kan ikke mannen stå opp om natten også?

Skrevet

Bedre at du er sykmeldt/tar mer permisjon etter å ha forklart situasjonen for arbeidsgiver, enn at du ikke klarer å gjøre den jobben du skal..

Skrevet

Man kan fort bli syk av å ikke få sove. Kan tenke meg at HI har snakket med helsesøster OG lest bøker om emnet osv.

Skrevet

Jeg har lest alt jeg har kommet over av bøker og lurer litt på om hun har nattskrekk eller lakenskrekk som noen kaller det. Jeg sover i snitt ca 2 timer pr natt. Har vært til lege, helsesøster, familiekontoret har jeg vært hos flere ganger. Vi har et godt hjem for snuppa vår, vi krangler sjeldent og aldri så hun hører det.

Hva er det du mener jeg kan gjøre da?? Hvis jeg skal begynne på jobb nå ve jeg garantert at jeg vil gjøre det dårlig og kanskje til og med få sparken. Syntes det er dårlig av det å komme med det at jeg sykemelder me fordi de er slitsomt å ha barn. Jeg skal fortelle deg en ting jeg, jeg klager aldri til noen! Ingen vet om problemene våre så jeg er ikke typen som syter for ingenting!

Skrevet

Hvorfor spør du her da når du tydeligvis har bestemt deg for å sykemelde deg? Hva med å søke om litt mer permisjon uten lønn, hvis dere har økonomi til det. Det har dere rett på som småbarnsforeldre. Høres ut som en tøff situasjon du har, men synes dessverre ikke det er riktig å sykemelde seg av den grunn. Det er slitsomt å være foreldre i perioder.

Lykke til, håper den lille begynner å sove mer snart.

Skrevet

Det er vel ikke du som sykemelder deg, det er det i tilfelle legen som gjør..

Bestill time hos lege, forklar han situasjonen og si du trenger hjelp. Så er det opp til han å finne løsninger på problemet, hvis han mener sykemeldig er løsningen blir du sykemeldt. Kanskje har han andre løsninger...

Skrevet

vist du er så utslitt at du knapt klarer å ta vare på barnet ditt, så mulig du kan få sykmld.

det er det legen som avgjør.

jeg er selv sykm delvis pga barna. men nå har jeg 5 da, der 3 av de våkner mye i løpet av natta. å den eldste er til utredning for asbergers.

jeg har blitt fysisk syk av alt stresset å totalt mangel på søvn.

bio-kjemisk er jeg frisk, men sliter med smerter i hele kroppen, voldsom kvalme å brekninger, null energi, å er mye svimmel.. (ikke gravid:)

de finner ikke ut noe, så går nå her å venter på et mirakel..:)

Skrevet

Det ER slitsomt å ha barn! Hvis du ikke har skjønt det før har du vært naiv!

Ingen medlidenhet fra meg, jobb med rutiner istedenfor å ta letteste utvei.

Trenger vel ikke si hvilket inntrykk jeg hadde hatt som arbeidsgiver...

Skrevet

Det er så "deilig" at det finnes bedrevitende kjærringer som deg anonym 1705.

Ungen min er våken en gang, maks, i løpet av natta. Sover et par ganger fast hver dag! Synes egentlig ikke det er så himla slitsomt med barn. Dette holder jeg kjeft om når noen kommer med en bekymring og hvor slitsomt det er.

Man kan bli syk av for lite søvn! Og det er forskjell på unger, men det skjønner vel ikke du....

Skrevet

Jeg vil tro at mannen _kan_ stå opp om natten, men hva skjer når begge to faktisk da ikke får noe søvn? Til slutt vil begge to bli sykmeldt og gå rundt seg selv, i en evig samvittighetsrus som ikke slår godt ut. For når man ikke får nok søvn over en lenger periode som HI tydelig beskriver, klarer man faktisk ikke å fungere.

Ja, det kan være slitsomt å ha barn, men i noen tilfeller er det faktisk faktorerer som gjør det ekstra spesielt slitsomt å ha barn.

Tenk deg å bli vekt 12- 13 ganger hver natt selv i em laang periode, du gjør alt det som står i din makt for å få bukt med faktoren som gjør at du blir vekt, men ikke f... at det går. Men på jobb må du.

Lykke til sier jeg bare.

Skrevet

for noen idioter som svarer. Tror noen her skulle ha prøvd å være så mye oppe om natta som du er. Herregud, stakkars deg!

Tror ikke det er noen problem å sykemelde seg hel el deltid (deltid hadde kanskje vært en løsning?)

Jeg har selv slitt med søvnproblemer og det gikk rett i en depresjon (vanskelig å skille høna og egget her men begynte da gutten var mye våken om natta) Jeg var så trøtt og sliten at jeg begynte å se ting som ikke var der. Det var helt forferdelig.

Klem

Skrevet

Men kontakt en flink kiropraktor!! Min gutt var et lite troll på natta, våknet opptill 15 ganger hver natt, hele familien var helt utslitt!! Rett før permisjon var over dro vi til barneklinikken i oslo, der fikk han behandling for KISS. Etter 2 besøk sov han hele natten!!! Kan godt være at barnet ditt plages med stiv nakke, det merkes spesiellt godt om natten, når kroppen er avslappet.

Dette året har nok vært mitt tøffeste hittils, grusomt å ikke få sove!!!

Skrevet

Skal ikke kommentere din grunn for å ville ha sykemelding fordi det er kun du som vet hvordan du har det Hi.. Men om det er så at du har hatt flere måneder med ulønnet permisjon så får du jo ikke sykepenger? Vil tro at du må jobbe i 4 uker for å tjene opp den retten??? Sykemelding kan du få, men sånn som jeg tolker regelverket har du ikke krav på sykepenger før du altså har jobbet i 4 uker...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...