Happy-Mama:) Skrevet 24. november 2008 #1 Skrevet 24. november 2008 Terminen min er imorgen, men fortsatt ingen tegn... Blir satt igang 10. desember om ikke noe skjer før. Saken er at 19. desember skal jeg ha en fem-timers eksamen, mens sambo er hjemme med Lillegull. Jeg regner jo med at iløpet av disse fem timene har Lillegull behov for mat, og at jeg dermed må ha en amme-pause. Nå driver jeg og skal sende mail til faglærer, for å planlegge litt hvordan dette skal gjøres... Det jeg da lurer på fra dere er; Er det best om jeg og sambo avtaler et tidspunkt han kommer med Lillegull og så ammer jeg da, eller bør sambo vente til Lillegull våkner av seg selv og gir uttrykk for å ville ha mat, og så måtte kjøre til skolen med h*n? Det tar ca 15 minutter å kjøre til skolen, pluss da den tiden det tar å gjøre klar Lillegull... Det enkleste for meg er jo å bare avtale et tidspunkt, å så tar jeg pause da. Viss sambo bare skal komme med Lillegull må vi jo til å avtale med en vakt at sambo ringer dit når han kommer og sånt... Men jeg vil jo selvsagt gjøre det som er best for Lillegull:)
flypapir Skrevet 24. november 2008 #2 Skrevet 24. november 2008 Da jenta mi var så lita ammet jeg henne 1 gang i timen og hver amming tok ca 30min.... Så hvis jeg var deg ville jeg satser på mme eller utpumpet mm i disse timene. Så får du heller pumpe deg når melka sprenger under eksamen..
Happy-Mama:) Skrevet 24. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 24. november 2008 Ja, jeg har tenkt på det... Men så er det liksom det de sier om å vente lengst mulig med å venne de til flaske. Meeen, må man så må man... Takk for svar værtfall:)
flypapir Skrevet 24. november 2008 #4 Skrevet 24. november 2008 Ikke lett uansett.. Tulla her fikk hvertfall flaske allerede på sykehuset pga at jeg ikke hadde melk (mistet mye blod osv). Hun fikk en flaske om dagen de første ukene til jeg fikk nok melk. Gikk veldig greit det og det var fremdeles puppen som var favoritten..
Happy-Mama:) Skrevet 24. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 24. november 2008 Ja, det ender vel opp med flaske her, enten pumping eller mme... Er jo ikke sikkert jeg er kommet igang med ammingen en gang, eller at jeg får det til, eller har nok melk osv osv...
Vinden blåser Skrevet 24. november 2008 #6 Skrevet 24. november 2008 Hei.. hadde jeg vært deg ville jeg nok satset på at sambo kommer med lille nurket til deg ja.. er ikke værre enn at du får sitte på et eget rom å ha eksamen..da kan du omså skrible litt mens du ammer...evt så får du ihvertfall ro til å gjøre deg ferdig uten problem... Selv satt jeg på eget rom for å ta eksamen min mens jeg var høygravid..dette fordi at jeg ikke kunne sitte så mye i ro,og kunne ikke okkupere vakten til de andre...derfor satt jeg på et rom ilag med administrasjonen...kunne da bevege meg som før..vil tro du også kan få ordnet noe liknende slik at du får ammet..du kan nok få en time lenger eksamenstid slik at du får ammero... her i gården var ihvertfall nurket påkoblet meg en gang i timen..bortsett fra ved søvn ihvertfall.. men det er umulig å si hvordan det blir for dere,men jeg ville nok satset på å få nurket til deg ja.. du trenger uansett all ammetiden du kan få slik at du ammingen kan komme skikkelig igang og slikt.. ting tar tid... ungen vil ikke stille seg inn etter noen klokke...men om sambo starter å kjøre rett etter at h*n har våknet vil han klare å få gitt beskjed til deg uansett slik at du får ammet... Omså ved at du har på deg en genser med et spesielt symbol eller bilde på slik at vakten kan vite hvem du er....
toa med 2 jenter og spire:) Skrevet 24. november 2008 #7 Skrevet 24. november 2008 det er vel enklest at han kommer med babyen til deg.og alle er jo forskjellige med melka og mye og ofte de vil ha.velger du å pumpe også i tilfelle,så kan de drikke av liten kopp.gjorde mi på sykehuset for hun hadde gulsott og ville ikke suge og var for slapp og bare ville sove.det gikk veldig bra ja.går nok bra ja.og det er vel ikke så mange timene og gi babyen mye før du skal og håpe babyen sover lenge og kan være ei god stund uten og bare henge til puppen så går jo det også bra.funnet utav at2 mi hang til puppen ofte,for hun ville ikke ha smokk,så det hjelper med smokk også mot det behovet for pupp hele tiden.første tok smokk og da var det ikkesånn behov hele tiden:)
en av hver Skrevet 24. november 2008 #8 Skrevet 24. november 2008 Tror du har rett på en time ammepause. De fleste steder går du bare ut på et egnet rom når du skal amme, og så tilbake igjen etterpå. Jeg tror jeg ville satset på to ganger en halv time, til avtalt tidspunkt. Trenger småtten mat utenom, gi MME eller egen utpumpa melk om du får til å pumpe. Hvis du ikke vil gi flaske kan småen fint få melk med skje eller kopp. Det tar litt tid og tålmodighet, men ihvertfall hvis h*n er utålmodig eller slapp ved puppen er det greit å ikke gi flaske for tidlig. Sånne måleskjeer til hostesaft er f.eks fine å gi med. Lykke til med eksamen ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå