Gladveijta Skrevet 24. november 2008 #1 Skrevet 24. november 2008 Jeg fant nylig ut at jeg var gravid. Jeg gikk på p-piller, men har glemt tabletten en gang i blandt. Kjæresten tar det svært tungt. Han har truet med livet - hvis jeg ikke tar abort. Jeg har alltid vært imot abort. Og er livredd for å gå i mot meg selv. Men de siste dagene så har det vært mye gråting fra oss begge. Mye uenighet. Suicidalitet. Jeg skjønner han veldig godt. Det ER for tidlig. Vi har bare vært i lag i litt over 5 mnd. Vi kjenner ikke hverandre godt nok. Kommer han til å godta det etter hvert? Eller skal jeg bare gi etter? Jeg mener at abort er mord. Og jeg vil ikke være den som dreper. Foreslått at han kan slå meg så hardt i magen at fosteret dør. Men det vil han ikke. Jeg prøver å gi det tid. Men han har ikke tid. Jeg vil ikke at det skal være slik. Og ikke vet jeg om jeg klarer å være sammen med han hvis jeg gir etter. Jeg aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Noen forslag?
Anonym bruker Skrevet 24. november 2008 #2 Skrevet 24. november 2008 du meine at abort er mord så du vil at han ska slå deg i magen slik at fosteret dør? er ikke det og mord da? hørres heilt sinnsykt ut.
Gladveijta Skrevet 24. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 24. november 2008 Da er det ikke jeg som har drept det!!
Anonym bruker Skrevet 25. november 2008 #4 Skrevet 25. november 2008 Himmel og hav... du er virkelig for dum til å være sann!!
Gladveijta Skrevet 25. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 25. november 2008 Og hvor skulle du være smartere?
Anonym bruker Skrevet 25. november 2008 #6 Skrevet 25. november 2008 hei hei! må dere to roe dere helt ned. det å slå deg hert i magen er ingen lur ide. dette er farlig for deg og din partner kan bli dømt for dette. og det at det du ikke dreper barnet når han slår deg er ikke sant. for du SAMTYKKER. dette gjør du også ved abort. jeg forstår at situasjonen er vond, og at et uskyldig liv står på spill. jeg vil fåreslå at du tar kontakt med amatea. de hjelper deg. snakk også med jormord og lege. og hvis han truer deg er dette ikke mannen for deg. Men stå på og hold ut. dette går nok bra tilslutt. lykke til
Elise77 Skrevet 27. november 2008 #7 Skrevet 27. november 2008 Jeg ønsker også å si, at husk det er DITT liv dette gjelder. Du er selvfølgelig nødt til å tenke på han.. Men det er Deg og dine følelser som er viktig i denne situasjonen. Hvis dette var meg, ville jeg tenkt: Det er et barn og abort e uaktuelt, er barnet viktigere enn forholdet? Eller er forholdet viktigere så barnet. Klarer du å svare på det har du valgt. og hold deg til den avgjørelsen. For det er du som skal leve med det uansett hva du velger. Velger du barnet, kommer du til å bli elsket betingelsesløst hele livet! Velger du kjæresten, blir det du som må tåle savnet evt anger på hva du gjorde. Så tenk deg nøye om! Godt råd over: Ta kontakt med AMATHEA.no, det er rådgivingen ved abort; før, etter og under. De kan gi deg gode råd. Hvis jeg får lov å fortelle min historie: Jeg har vært i lag med kjæresten min i 10 år og prøvd overtale han om å få barn. Jeg er 31 og syntes at NÅ var det på tide, om jeg skulle ha noen. For noen år siden sa jeg "Nå får du velge hva som er viktig for deg. Meg eller han selv. "Jeg flyttet ut, for en uke, slik at han og jeg fikk tenke over hva vi ville. Han lot meg ikke være i fred og mente at han hadde vært egoistisk og at han gjerne kunne tenke seg barn. Nå er jeg gravid i uke7 og vi gleder oss begge. LYKKE TIL MED VALGET DITT. MEN HUSK DET ER DITT VALG, la ingen overtale deg til noe du IKKE vil! KLÆM
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå