Prosjekt_baby84 Skrevet 24. november 2008 #1 Skrevet 24. november 2008 Hallo alle prøvere:) Jeg er da i 1. pp, og venter mensen på torsdag (tror jeg, litt uregelmessig). Tok en test i dag, den var negativ.. Men det er jo litt tidlig å teste, jeg var bare veldig utålmodig. Tipper det er mange som kjenner seg igjen i den. Dette med prøving er altfor nervepirrende... Ønsker alle her lykke til i hvertfall:)
Dotten Skrevet 24. november 2008 #2 Skrevet 24. november 2008 Velkommen inn hit og masse lykke til. La oss håpe du slipper å henge her inne lenge før en liten spire tar plass Har du barn fra før?? Jeg har ei jente på 3 år, men spire nr. 2 bruker laaaang tid på å komme på plass gitt. Men det er jo bare å smøre seg med tålmodighet Som sagt (skrevet) lykke til
Prosjekt_baby84 Skrevet 24. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 24. november 2008 Jeg har ikke barn fra før nei. Så dette er veldig spennende, og jeg er så innmari utålodig. Jeg er litt sånn at når jeg ønsker noe, skulle jeg helst ha fått det til i går... Ingen god egenskap i forhold til denne prøvingen.. hehehe.. Men jeg må bare ha is i magen, prøve å slappe av og kose meg med det. Har dere prøvd lenge? hvor lang tid brukte dere med nr 1 da? Tusen takk for lykkeønskningene, og det samme til deg;)
Sivalur Skrevet 24. november 2008 #4 Skrevet 24. november 2008 Velkommen! Er ganske ny her selv, hoppet inn for kun en ukes tid siden. Vi er i 2. pp nå, håper det blir positiv test neste uke.... Håper du får positiv test til helgen, krysser fingre for deg! Vi er så heldig å ha en liten en fra før, han prøvde vi ikke på, det bare skjedde! Heldigvis for det. Så håper litt at det skal gå lett nå da, siden det ikke var noe pes forrige gang.
Prosjekt_baby84 Skrevet 24. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 24. november 2008 En skulle jo tru at prøvingen bare var kos, men jeg synes det kun er seigpining! Vær glad du slapp det forrige gang:) Men for all del, de færreste får det vel til på første pp... En skulle vært så heldig.. Hvor gammel er den dere har nå da?
*SmurfeMamma* Skrevet 24. november 2008 #6 Skrevet 24. november 2008 hei:) har akkurat meldt meg inn her jeg også... har mensen jeg nå da, så vi starter 1 pp, til helgen tenker jeg:) har en sønn fra før, så har hengt her inne på bli gravid i 14 mnd tidligere... da het jeg ønskedrømmen... nesten det du heter nå.. hehe;) spennende å se hva om det blir noe utslag på testen sin da:) syns det er litt spennende å være prøver jeg da, liker meg liksom så godt her inne på bli gravid. lykke til iallefall:)
Sivalur Skrevet 24. november 2008 #7 Skrevet 24. november 2008 De første prøveperiodene er det vel greit og koselig vel?? Men kan skjønne at de som har holdt på i 1 og 2 år synes at prøvinga blir litt pes... enn dere da, som er på første pp!!?? Vel, skal innrømme at igår var det helt greit med en kjapp en, hehe... Han vi har nå blir straks to og et halv år. Et sjarmtroll uten like!!! (jada, jeg er veldig objektiv... ) Har veldig lyst på en til sånn en altså!! Skal være glad så lenge vi får en unge som er frisk, men hadde vært topp med en til med samme nydelige humør! Vel håper virkelig det sitter nå jeg. Forrige pp så hadde vi strengt tatt bare to dager etter antatt EL, så kan jo knapt nok kalles prøving. Denne måneden har vi hatt annenhver dag frem til og med første dag med positiv EL test, pluss dagen etterpå i tillegg... så håper det blir baby av det!
Prosjekt_baby84 Skrevet 24. november 2008 Forfatter #8 Skrevet 24. november 2008 Ja, for all del, det er kjempespennende. Bare litt for spennende:) Synes ikke det er pes i den forstand. Jeg er bare utålmodig som person generelt, så jeg jobber med å roe meg ned litt. Vi får krysse fingrene for oss selv, og alle andre prøvere:)
Sivalur Skrevet 24. november 2008 #9 Skrevet 24. november 2008 Kjenner meg igjen på det med utålmodigheten ja... hehe. Forrige gang visste jeg ikke at jeg var gravid før i uke 7... trodde jeg var i uke 3 da, men det var feil. Kom til ultralyd i det jeg trodde var uke 19, fikk beskjed om at det var feil, var nok mer likt uke 23. Vips, så 'mistet' jeg en måned ventetid... Denne gangen skal jeg vente i 9 fulle måneder! Er jo litt av kosen det også, hvis man ikke er i helt elendig form hvertfall.
Prosjekt_baby84 Skrevet 24. november 2008 Forfatter #10 Skrevet 24. november 2008 Såpass. Ja, det må jo være litt av kosen, det og vente. Selvfølgelig, hvis formen er fin. Hvor gammel er du? 24 her, snart 25.
Sivalur Skrevet 24. november 2008 #11 Skrevet 24. november 2008 Du har god tid hvertfall! Akkurat bikket 35 jeg... så kjenner litt på det, at jeg begynner å bli litt gammel plutselig.. men ser jo her inne at det er flere over 40 som får barn, så alt håp om en til er hvertfall ikke ute! Men blir det ikke klaff i løpet av en 5-6 prøveperioder så drar vi rett til legen, gidder ikke rote bort mange år på å prøve, når det gikk så greit forrige gang. Foreløpig så har jeg hvertfall bestemt meg for at det ble befruktning i helgen, så får vi se om et par uker om jeg fikk rett... Ventetiden denne gangen blir nok på mange måter mer slitsom enn sist. I tillegg til en turbopropell i huset så har jeg også nå lenger reisevei til jobb enn sist. Var en del kvalm forrige gang, og veeeeldig trøtt, orket som regel ikke noe annet enn å legge meg på sofaen når jeg kom hjem. Så jeg skal prøve å ta det litt med ro hvertfall, ikke stresse med alt for mye på kveldstid men heller slappe av.
Prosjekt_baby84 Skrevet 24. november 2008 Forfatter #12 Skrevet 24. november 2008 God tid ja, rent aldersmessig har jeg det. 35 er jo ikke akkurat gammelt, men jeg skjønner tanken med å gå til legen om det ikke klaffer på 5-6 mnd. Får håpe dere skøt blink i helgen da:) Jeg er student. Litt skummelt egentlig, for hvis jeg skulle blir veldig dårlig i svangerskapet vil det ikke "bare" være å sykemelde seg. Sier ikke at det er så lett for de som jobber heller, men hadde vært kjipt å måtte ta igjen flere eksamner senere. Men, jeg tar sjansen. Er sunn og frisk ellers, så håper det går bra.
Sivalur Skrevet 24. november 2008 #13 Skrevet 24. november 2008 Nei, uansett så er det jo kjipt om man må bli sykemeldt. Forrige svangerskap jobbet jeg 100% helt til jeg gikk ut i permisjon, men jeg var jo syk litt innimellom, bla. en uke med diare/oppkast, det var ikke så kult..... på den annen side var jeg enda mer syk i fjor vinter, da småen hadde første året i barnehage!! Vet ikke hvordan det er med forelesninger, er det obligatorisk? Det beste er jo å klare eksamenene. Blir du gravid nå, så blir det termin i august, da er du i tredje trimester når du skal ha eksamener antagelig. Jeg var i ganske bra form da jeg var i 7. og 8. måned hvertfall. Verste var rundt 3. og 4. måned, det var da jeg var mest kvalm. Men det er jo veldig individuelt. Kastet bare opp en gang heldigvis, men har en venninne som kastet opp både på vei til jobb, og mens hun var på jobb - huff stakkars... Får håpe vi slipper det!
Prosjekt_baby84 Skrevet 24. november 2008 Forfatter #14 Skrevet 24. november 2008 Forelesninger er ikke obligatoriske, men er en del andre samlinger som er det. Studerer sykepleier, så praksis kan jo bli en utfordring dersom jeg blir gravid. Skal ha på sykehjem, og da tenker jeg på lukter og sånn.. Er jo ikke sikkert det blir noe problem. Uansett mange på det studiet som velger å få barn underveis. Går første året, og da har vi kun 1 praksisperiode på åtte uker. Hadde vært værre om det var andre året, da er det hele 3 praksisperioder. Hva jobber du med?
Sivalur Skrevet 24. november 2008 #15 Skrevet 24. november 2008 Ja, er visst mange sykepleierstudenter på sidene her virker det som. Det med lukta må kanskje være noe av det verste ja.. jeg ble mye mer var for lukter da jeg var gravid, enn jeg er til vanlig. Heldigvis er det ikke noe særlig problem med det i min jobb, jeg sitter foran en pc hele dagen. Og dibber litt for mye er jeg redd...!! Må prøve å kutte ned nå - kanskje jeg kan begrense meg til å sjekke bli gravid forumet, og droppe de andre jeg pleier å være innom, hehe... Det største problemet er kanskje å sitte på rompa hele dagen, det er jo ikke så bra for blodomløpet. Bør nok også bli flinkere til å ta noen små treningspauser.
Prosjekt_baby84 Skrevet 24. november 2008 Forfatter #16 Skrevet 24. november 2008 hehe.. kjenner til problemet. Har jeg en pc tilgjengelig, som på lesedager som i dag, så blir fristelsen for å surfe på disse sidene alt for store.. og jeg blir altfor svak.. Selvdisiplin, hva er det?! Ikke godt å sitte på rumpa hele dagen nei, da er det godt å reise seg opp litt innimellom.
Sivalur Skrevet 24. november 2008 #17 Skrevet 24. november 2008 Selvdisiplin tror jeg at jeg har hørt om en gang... den forsvant for mange år siden for min del! Huff... Nå logger jeg av og drar hjem! Og imorgen SKAL jeg skjerpe meg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå