Gå til innhold

Gummelillan's Julelunsj i en fei ;-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gummelillan, jeg håper du synes det er ok at jeg har kopiert denne inn fra den gamle tråden... ;-)

1. Vask vinduer! Med Jifs nye vaskesystem er det lekende lett å få blanke fine vinduer. Akkurat her lyver faktisk ikek reklamen ;-)

2. Få ungene til å rydde mot en premie til førstemann som blir ferdig med rommet mens du støvsuger i kriker og kroker.

3. Handle inn mat i en fei. Gå for oppskjærte alternativer av det meste, men kjøp inn mye "garnityr".

4. Når du kommer hjem fyller du vaskebøtta med varmt vann. Hell grønnsåpe rett på kluten og vask karmer, flekkvask vegger etc.etc. Mye grønnsåpe er tingen. Da lukter det jul på lang lei og hvite karmer lurer alle til å tro at det er gullende rent overalt.

5. På matfronten lager du en del iøyenfallende ting selv slik at folk sitter igjen med et inntrykk av at du er DEN superhusmora og ikke tenker over at silda er fra glass på Rema... Selv laget jeg kjøttboller (greske), tzatziki, potetsalat og eggerøre. Alt annet var ferdig. Brød er selvsagt halvstekte. Poenget er dandering og masse frukt og grønt til dandering. Og iskake til dessert gjorde man selvsagt ferdig dagen før...

6. Vask bad (benker, speil, vask og badekar samt alt evt stæsj) med Jif-kluter (som er en genial oppfinnelse - har alltid pakker av dette liggende på badet, lett tilgjengelig slik at mor kan tørke en runde stort sett hver dag når familien har forlatt huset ;-))! Gulvet og dusjen tar du med Jif baderomsspray og hånkledet ditt på vei ut av dusjen!

7. Dekk bord med voksduk i lin, men snu den så voksen ligger ned ;-)

8. Smink deg og

9. Smiiil i det du tar i mot folket til koselig julelunsj!

10. Og siden det meste nå er i orden har jeg faktisk noen litt rolige dager foran meg. God jul alle sammen!!!!

Gummelillan

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja denne er super genial, bortsett fra at jeg nok ikke hadde prioritert å vaske vinduer før lunsjen;-D Vinduer er nedprioritert og tas kun ved behov, og siden solen er lav for tiden er vel ikke behovet så stort heller....unntatt i de rommene vi bruker daglig og hvor klissete barnehender stadig klisser i vei på vinduene:-)

Men å lære seg effektive luretriks er vel det smarteste vi travle jenter kan gjøre:-)

Takk for påminnelsen!!

Skrevet

Denne er super, skal jammen printe den ut og gjemme den så folk tror jeg er DEN hvite tornadoen hjemme!

Hvis jeg skulle føye til noe, måtte det være Snulders bøttetriks - bøtte med grønnsåpevann og klut settes i gangen hvis du ser folk komme tidlig/uanmeldt, så ser det ut som om du er i full gang! c",)

Skrevet

Oh,tusen takk =)))

Jeg skal lagre den,og se nøøøøye på den hver gang jeg tenker at nå...

Jeg er også slik at jeg stormer etter bøtta og setter den frem ser jeg ubedde gjester kommer eller noe =) Funker såååå bra,hehe

Men sminke??? Hva i søren er det???? Har ikke rørt sminke på en mansalder jeg..

Skrevet

Litt maskara på vippene så ser du yngre og friskere ut....sier de hver gang (hvert skuddår!!) JEG bruker det ;-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...