Kliko Skrevet 24. november 2008 #1 Skrevet 24. november 2008 Jeg var på do nå nettopp, og da var det akkurat som en propp med slim kom ut? Men slimproppen skal vel ikke løsne enda? Er kjempe redd for å starte en for tidlig fødsel! Har noen opplevd noe samme, hvor det ikke har vært noe?Vær så snill å svar, jeg er kjempe redd
Jea-81 Skrevet 24. november 2008 #2 Skrevet 24. november 2008 Hvor langt er du på vei? Slimproppen er jo ganske lik det du sier da,men vanskerlig å si om det er den...da min gikk/kom var det litt friskt blod ilag med... Men man får jo ekstra med utflod også når man går gravid,og det kan jo også være ganske slimete... Kan jo være lurt å ringe jordmor å snakke med henne:) Bedre det enn å bekymre seg og være redd,lykke til....
*Mayya* - Termin 15. mars Skrevet 24. november 2008 #3 Skrevet 24. november 2008 Hvor langt er du på vei? Nå spørr jeg kanskje litt intimt og ekkelt, men var dette i sammenheng med nr 2? Og har du hatt samleie i det siste? Jeg merker selv at bakteriefloraen har endret seg masse etter jeg ble gravid. Og dagene etter sex så får jeg en masse seigt slimete utflod når jeg er på do og gjør nr 2. Har også lurt på om det kan være slimproppen.... Men tror dette er ganske normalt. Hvis slimproppen går, så er det ofte litt blodspor i den. Men hvis du er veldig bekymret så kan du jo ta en tlf til jordmor/lege.
Kliko Skrevet 24. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 24. november 2008 Jeg er i uke 26.. Huff, ble skikkelig redd jeg nå.. Men kan den løsne uten at det er farlig?
Kliko Skrevet 24. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 24. november 2008 Ja, det var nr 2:P hehe, og hadde samleie i går så kan jo bare være slim.. Ble litt letta nå, godt å vite at fler har opplevd dette.. Var ikke noe blod heller..
*Mayya* - Termin 15. mars Skrevet 24. november 2008 #6 Skrevet 24. november 2008 Da er det sikker bare det samme som meg. Jeg skev et innlegg om akuratt det samme for 3-4 uker siden på et annet forum, og det var mange som hadde det samme =)
Kliko Skrevet 24. november 2008 Forfatter #7 Skrevet 24. november 2008 Okei, (letta).. Er så glad i denna siden her altså! Hadde dødd av bekymring uten den
Alle gode ting er 3:) Skrevet 24. november 2008 #8 Skrevet 24. november 2008 Det samme skjedde meg på lørdag. Oppdaget en liten slimete geleklump når jeg var på do. Ble engstelig å ringte sykehuset, og der sa de at det ikke var noe farlig så lenge jeg ikke begynte å blø eller fikk vondt i magen. Så slo meg til ro med det.Men det jeg lurer på nå er om det er farlig å ha sex nå da?Er jo stoffer i spermien som kan være med på å sette igang fødsel og tenker på infeksjonsfare i livmoren.Går det evt an å bruke kondom? Og kan jeg bade? Håper noen vet!
Mia29 Skrevet 24. november 2008 #9 Skrevet 24. november 2008 hvis det faktisk er slimproppen som har gått skal man alltid kontakte lege/sykehuseet. Det for bla. å sjekke fostervann etter hva jeg ahr forstått og for å vurdere infeksjonsrisikoen. Men vhis det er samleierelatert kan ikke jeg skjønne at det er selve slimproppen som har kommet ut. Da vil jeg tro det er rester av sperm og sekreter fra skjeden som kommer litt forsinket ut. Da skal jo slimproppen like fullt være inntakt og samleie være helt ufarlig. Men hva gjelder å vite om proppen har gått så er jeg blant de som heller ringer legen en gang for mye enn en gang for lite. Jeg stoler ikke blindt på råd og erfaringer herfra. Nettet har sine begrensninger hva vurderinger av ett faktisk tilfelle angår.
Christine- Skrevet 25. november 2008 #10 Skrevet 25. november 2008 Om slimproppen går så tidlig lager vanligvis kroppen en ny en;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå