Rose -3. troll i 2012 Skrevet 24. november 2008 #1 Skrevet 24. november 2008 Har en sønn på nesten 5 som kun ønsker seg Nintendo DS i julegave. Nesten hver kveld spør han om han nå er blitt stor nok til å få det. Hvilke erfaringer har dere med Nintendo DS til så små barn? Er det noen spill som en på 5 år kan klare å spille uten at frustrasjonen over å ikke få til noe tar helt overhånd?
Fire småtroll Skrevet 24. november 2008 #2 Skrevet 24. november 2008 Med min eldste gutt ventet jeg så lenge som mulig, så han fikk det til 7-års dagen sin. Da var lillebror 4,5 år og det ble et sjalusidrama uten like, for det er klart lillebror også ville ha en sånn ;-) Så det endte med at vi gikk i banken og tok ut bursdagspengene han hadde spart så han fikk kjøpt seg sin egen. Jeg er helt imponert over hva han får til, han er helt på høyde med storebror og har blitt skikkelig flink. Han trenger overhodet ingen hjelp, han skrur på, velger spill og spiller helt på egenhånd. Jeg ville startet med Supermario-spillene, her har vi supermario-bros og supermario-kart, begge er veldig populære. Yngtesønnen min kan bli vel oppslukt av DS'en sin da, så vi har innført visse restriksjoner. Han får ikke bruke den ubegrenset, han spør om lov før han setter seg til, og vi har minst to dager i uka som er helt spillefrie, ellers kunne han sikkert sittet i time etter time, han elsker den maskinen. Ser ikke helt hvorfor vi skal nekte ungene dette jeg, bare vi foreldre holder en viss kontroll. Verden har blitt så tenknisk etterhvert, at ungene har ikke vondt av å lære seg å bruke alle disse duppedingsene..
sol2002 Skrevet 24. november 2008 #3 Skrevet 24. november 2008 Jenta vår fikk det til jul for 2 år siden, og da var hun 4 1/2 årgammel, hun har litt forskjellige spil som feks franklin, rattatouil, super mario, hun slitter litt av og til, men her er det kose stund mellom henne og faren når de spiller.
Rose -3. troll i 2012 Skrevet 24. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 24. november 2008 jTakker for svar. Er så redd for å ødelegge jula hans dersom han ikke får det. Pleier ikke å gi han alt han peker på, men det er heller ikke noe samsvar mellom det han ønsker seg og pris. Dvs at han kan godt ønske seg en gave til 200 og hvis han får en bil på butikken til 30 kr så skulle en tro at han aldri hadde fått noe før. Han er så utrolig takknemlig, enten det er truser han får eller leker. Derfor blir det litt ekstra sårt om han ikke kan få det han ønsker seg aller mest. Han er veldig flink med pc og tvspill de gangene han får lov til å sitte der, så jeg har tro på at han kan klare det, men så blir han også så forferdelig lei seg når han står helt fast... Med hjelp i fra dere blir det nok Nintendo DS på ham til jul...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå