Anonym bruker Skrevet 24. november 2008 #1 Skrevet 24. november 2008 Har dere mye ullundertøy (strømpebukse, body osv)? Jeg syns det er så fryktelig dyrt! Har bare kjøpt én body, én strømpebukse og én lue i ull vi, og det er kjøpt på cubus!! Bruker dere ull under vanlige klær på babyen til vanlig? Nå har vi på babyen vanlige klær innerst (ull hvis det er skikkelig kaldt), strikket bukse og jakke over der, og vinterdress fra lindex over der igjen. Også har babyen strikket lue, og vanlig lue utenpå, og strikket votter og sokker. I vogna har babyen dyne over seg. Er det for lite? Syns folk pakker på babyene så mye klær nå, så jeg blir så usikker på om vår har for lite.. Hva tror dere?
Gjest Skrevet 24. november 2008 #2 Skrevet 24. november 2008 Stikk en finger nedi nakken/ ryggen på babyen din når du er ute. Da får du en god pekepinn på om du har kledd barnet etter forholdene:)
birrisj05.02.09 Skrevet 24. november 2008 #3 Skrevet 24. november 2008 Ull er bra for å regulere kroppsvarmen.. jeg kommer nok til å bruke ull innerst, og så heller pakke litt mindre på resten..men bor i Bodø, og her er det en del vind og kaldt, og får februar-baby.. man må vel nesten bare se an behovet..
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 24. november 2008 #4 Skrevet 24. november 2008 Syns kanskje det var litt mye jeg , Jeg ville hatt på body,strømpebukse,stikka sett ,stikka sokker og votter ,utedress og en lue.Hvorfor har du på 2 luer?
birrisj05.02.09 Skrevet 24. november 2008 #5 Skrevet 24. november 2008 Men jeg håper dere kler ull innerst når barna begynner i barnehagen, det er vinter, og de ikke klarer å bevege seg så mye i den altfor store vinterdressen og skoene som går helt opp til knærne. For de blir faktisk ikke varme av bomullsstrømpebukse og bomullssokker.. uansett hvor tykt ullsett du har utenpå..
birrisj05.02.09 Skrevet 24. november 2008 #6 Skrevet 24. november 2008 Glemte å skrive at jada, jada, jeg vet at ikke alle tåler ull osv.. men det finnes bedre løsninger enn bomullsstrømpebukse og bomullssokker uansett..
Joikaboll@ Skrevet 24. november 2008 #7 Skrevet 24. november 2008 Her ligger det på minus 5 om dagen, Linus har da på seg ullbody og ullstrømpebukse og utenpå en strikkedress. Bruker dyne i vogna bare.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2008 #8 Skrevet 24. november 2008 Syns det er så vanskelig på påkledning! Bør han ikke ha vinterdress utenpå siden vi ikke har voksipose, bare dyne? Holder det med ullundertøy, strikketdress og ull-lue? Jeg har på to luer fordi det blåser rett gjennom den strikka-lua.. trenger jeg ikke det? Kan jeg bruke feks bare ull-lue med hals fra cubus? hi
birrisj05.02.09 Skrevet 24. november 2008 #9 Skrevet 24. november 2008 Hvis du setter ungen på marka i vinden, så ja, da bør det være to luer, eller iallefall ei lue det ikke blåser gjennom. Men skal ungen ligge i vogna, gjerne med myggnetting og/eller regntrekk over, så trengs ikke to luer. Det er ganske lunt og godt nedi vogna, til tross. Og når det gjelder generell påkledning så er det jo DU som kjenner barnet best. Finnes ingen oppskrift, fordi barn er så forskjellige. Så du må nesten bare føle deg fram, og prøve. Tror nok ikke man trenger å ha vinterdress nedi vogna, hvis man har ei god og varm dyne og ullklær på. Men du må se an vær og vind, og se an ungen din.. Og den lua fra Cubus kan du godt bruke, trenger ikke lue over det igjen!
Anonym bruker Skrevet 24. november 2008 #10 Skrevet 24. november 2008 Ja ok Takk! Jeg syns bare det lua med hals er så tynn! Men nedi vogna gjør det vel ingenting nei! Takk igjen HI
Anonym bruker Skrevet 24. november 2008 #11 Skrevet 24. november 2008 hvis du bytter ut dyna med en god og varm vinerpose. (anbefaler voksipose, de nyeste), så trenger du ikke så mye klær. jeg har en på 4 uker, og alt jeg har på han i posen er ullstrømpebukse, ullbody, fleecegenser, ullsokker, ullvotter og ullue. så lenge din lille ligger i vogna trenger ikke klærne være vindtette. det blåser jo ikke nedi vogna. det er viktig å ha på babyen nok klær, men det er faktisk farligere å ha på han for mye.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå