gerd Skrevet 24. november 2008 #1 Skrevet 24. november 2008 Vi står i badekaret og dusjer da det ikke er plass til kabinett her. Det er et lite vindu på veggen som selvsagt er utsatt for fukt hver dag. Vinduet hadde det fint helt til jeg malte det hvitt - da begynte det å bli fuktskader der. Nå tenkte jeg å pusse bort malingen i sommer, tørke det og lakke det før frosten kom. Dette rakk jeg ikke og nå er det lurest å bytte hele dritten tror jeg. Finnes det noen type vindu som det er ekstra lurt å sette på et sted med mye fukt? Som tåler mer enn andre altså?
Barn i huset <3 Skrevet 24. november 2008 #3 Skrevet 24. november 2008 jeg ville ha sett/hørt på byggmaker maxbo osv. eller så kan du jo alltids google det:) Jeg trur plastikk vindu er best. eller eventuelt å lakke det med et eller annet:)
gerd Skrevet 24. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 24. november 2008 Går det å få kjøpt vinduer med karmer av plast altså? Helt uten treverk? Det burde jo være ideelt iallefall...
Stine fikk Ariana *19.08.07* Skrevet 24. november 2008 #5 Skrevet 24. november 2008 Har samme problemet vinduet er malt hvit og nå ser d ut som en soppfarm hele vinduet. Så vidt jeg vet er d ikke egene vindu til bad og fuktige rom, hvis d er noe spesial spesial så regner jeg med at de er SVIN dyr. Men d kan jo være noe med malingen.... Er også viktig for hele badet å ha skikkelig med utluftning. Gjerne ei baderomsvifte som fører fukten ut... Men er pga av vinduet at dere ikke har plass til et kabinett siden et karr tar mer plass enn en dusj? Man kan ha kabainett forran et vindu da.... Men jeg vil anbefale å heller fjerne vinduet, kle igjen der og sette opp en baderomsvifte der vinduet var, gjerne med fuktsensor (starter selv etter hvor fuktig d er... ) Da har du løst flere ting... d teite vinduet og så slipper dere å dusje i karr, og mindre fukt på badet...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå