Anonym bruker Skrevet 24. november 2008 #1 Skrevet 24. november 2008 Vi er ikke av de mest pertentlige folkene. Vi har det stort sett ryddig og orden her i huset, men greit, det kan hende det henger ei jakke der det ikke skal. Jeg har ikke skap sånn at vi kan henge vekk og legge vekk alt vi har av klær, derfor henger noe fremme. Skoene våre står pent i gangen, men vi får ikke til å gjemme de. Vi vasker ved behov og vi bruker å ta en liten rassia uansett når vi vet vi får besøk, men kan uansett ta i mot besøk så og si til enhver tid... Selv om jeg liker å få ett hint først, men det er en annen sak... Vi jobber begge to, han 100% og jeg 80%. Vi har 3 unger i skole- og barnehagealder. Møblene våre er ikke siste skrik, og alle tremøblene i stua vår er ikke av samme farge og materiale. Men vi synes vi har det koselig og trives i hjemmet vårt. Kunne godt tenkt meg nye møbler, men det har vi ikke råd til nå. Sånn er det. Men jeg har en familie, som gjerne "ofrer helsa" for rensligheta. Det er omtrent sånn at de forteller at de har vasket henda etter toalettbesøk. Det er til enhver tid strøkent hjemme hos de. Pinlig orden over alt. Nesten sånn at man passer på å legge fra seg lommebok og nøkler på en spesiell måte, sånn at det ikke skal rote så mye... Beundrer på en måte de som greier det, men det er vel ikke noe problem når man går hjemme hele dagen og har vasking som hobby, og har barna i barnehage og på skole. Eller man er barnløs, og bare er 2 voksne. Den gangen hadde vi også ordentlig orden til enhver tid. Men nå har ei fått barn, og hun har helt panikk for hvordan hun skal klare å jobbe samtidig og ta seg av 1 unge... Må si jeg godter meg litt, for jeg VET at de har snakket om oss at vi ikke har det rent og ryddig nok her. Ikke i forhold til deres standard. OG den er HØY! Så jeg må si jeg fryder meg litt. Men klart det har med prioriteringer å gjøre, og trivsel. Vi dåner ikke om det ligger ett blad eller en bok fremme. Strikkekurva mi står også fremme, gidder ikke å hente den hver gang jeg kommer på at jeg vil strikke. Det ligger ofte litt rusk og rask foran vedovnen, fordi vi fyrer med ved. Sånn er det ikke hos de. Er glad for at vi har senkede skuldre og stressnivå for vår egen del, men det er fryktelig slitsomt når de kommer på besøk, for da sier vi til oss selv at det er ikke nødvendig å stressrydde sånn, mens vi holder på som verst. Da vaskes ett rent bad på nytt, kan godt vaske det 2 dager på rad, bare fordi de skal komme.... Og så grisete er vi dog ikke! Vet ikke hva jeg vil med dette, men godt å få det ut. Har du perfekt orden overalt til enhver tid? Kan du ta i mot besøk til enhver tid? Er du sminket og dusjet og sånt til enhver tid? Her tar det ofte litt tid om morningen, hvertfall når jeg har fri:D
Anonym bruker Skrevet 24. november 2008 #2 Skrevet 24. november 2008 Dæven, for en familie fyllt til randen av nevrotikere! For et trasig liv...
Anonym bruker Skrevet 24. november 2008 #3 Skrevet 24. november 2008 Nei, jeg er ikke analfiksert :-D Jeg er ikke til alle tider nydusja og pynta, noen ganger kommer det folk på døren og jeg ser ut som et takras.... Litt flaut, men med baby på armen etter nattevåk og bleieskifting så synes jeg det er lov :-) men jeg fortrekker selvfølgelig å se fresh og nysminket ut. Det er mulig å komme på uanmeldt besøk, det er jo rent og relativt ryddig, men jeg har ikke et perfekt "stylet" hus hele tiden.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2008 #4 Skrevet 24. november 2008 Kan nå bare legge til at jeg får ikke hetta om ikke gardinene henger 100% som de skal til enhver tid, eller om det er en ørliten skrukk på duken... Men, noen vil sikkert si at jeg er sjalu og misunnelig... Og ja, kanskje jeg er det, synes det er litt dumt at jeg mangler det genet for all den estetikken og rensligheten de representerer. Selv om jeg er helt sikker på at det er rent nok hos oss, og vi vil si, mye kosligere, for det ser ikke ut som ett bilde i en møbelkatalog...
Anonym bruker Skrevet 24. november 2008 #5 Skrevet 24. november 2008 Hehe, ja du fikk kanskje sagt det der:) De er nok nevrotiske når det kommer til renslighet og ryddighet... Nesten så det er som en konkurranse de i mellom, og vi taper selvsagt. De sier de forstår, men det gjør de overhodet ikke.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2008 #6 Skrevet 24. november 2008 Bare godt deg, det er deg vel unt! Nå kan de spise i seg ktitikken av deg, hehe. (kanskje unødvendig å si at vi er mer som dere).
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 24. november 2008 #8 Skrevet 24. november 2008 Jeg er ikke noe vaskekjærring,vasker ca 1 gang i uka .Her kan det til tider være rotete ,rydder hver dag ,men med en ett åring og en tenåring i hus er det ikke alltid like lett og holde det ryddig. Har andre ting å gjøre enn og fly og vaske hele tiden... Det er ikke altid jeg er nydusjet heller ,dusjer 2 dag og gidder ikke og sminke meg vist jeg bare er hjemme eller skal i butikken.Noen ganger går jeg i pysjen hele dagen ...hehe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå