Gå til innhold

Faen, nå er jeg deppa!!!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har megadårlig råd for tiden. Jeg er hjemme i permisjon med 80% lønn, og mannen er student, og jobber bare 50% dette året. Vi trodde det skulle gå greit iom at han skulle få slippe barnebidrag mens han studerte, men så slipper han ikke det likevel :-(( Eksen har satt seg helt på bakbeina, og klaget til nav, så han må betale mens saken behandles.

Jeg har opparbeidet kreditkortgjeld, og i dag tok jeg den tunge turen til banken for å høre om refinansiering. Kunderådgiveren jeg alltid har hatt, har selvfølgelig sluttet, så i dag kom jeg til en ny. Ei ung dame, som var tydelig uerfaren. Og ga meg blankt avslag!! Nei, du får ikke mere lån her, for prisen på boligen vår hadde gått ned siden sist, de hadde ingenting å gå på. Jeg ble helt paff, og sint, og sa "bare glem det, jeg snakker med noen andre", og marsjerte ut døren. Hun spurte jo ingenting om inntekt og utgifter vi har nå, jeg har steget mye i lønn siden sist jeg var i banken, og situasjonen vår er jo bare midlertidig. Til sommere er jeg jo i full jobb igjen, og nå samboeren er ferdig med studiene, vil han også få mye bedre lønn, og jobbe 100%.

Faen, det blir en kjip jul, og jeg vet at nå bare kommer jeg til å bruke enda mer av de kreditkortene(har to)....

Tror dere det hjelper å snakke med en annen rådgiver? Jeg har jo vært pliktoppfyllende kunde i snart 20 år i den banken. Burde de ikke ha litt good-will??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du høres uansvarlig og umoden ut når du skriver at nå kommer du bare til å bruke enda mer kredittkort! Det går jo bare utover deg selv/dere! Ingen andre bryr seg da om det.

Bankene bryr seg kun om at du er ansvarlig og betalingsdyktig. Langt kundeforhold tjener de nemlig ikke i seg selv penger på. Og bankene eksisterer for å tjene penger, ikke for å være sosialkontor (big surprise for mange, virker det som).

Hva er det som er så galt å ta ansvar og ikke legge opp til en forbruksjul dere ikke har råd til?

Det blir bare et helvete i januar om du turer fram som nå. Men noe sier meg at det driter du i. Umodne sjeler vil gjerne ha umiddelbar behovtilfredsstillelse heller enn å se de negative konsekvensene på sikt.

Fortelle meg at jeg tar feil for da er du kanskej istand til å ta ansvar likevel?...

Skrevet

klipp kredittkortene dine nå!!!!

Er man så dumme å opparbeide seg kredittkortgjeld, kan man jo bare skylde seg selv.....

Skrevet

Enig, klipp kreditkortene, dropp å kjøpe julepresanger, gi opplevelser i stedet. Jeg er hjemme i utvidet permisjon og det er utrolig hva man venner seg til. Brukte jo opp hele min lønn på 22000 hver mnd, mens nå har jeg kontantstøtte på 3300 og det går helt fint! Tenker meg om 3 ganger om jeg virkelig trenger det jeg ser på og er flink til å med vann, matpakke etc når jeg går tur så kutter ned på lunchbudsjetter etc. I julekalenderen til barna vil det i år bli "i dag skal vi gå tur i skogen", "i dag skal vi ha pannekaker til middag" "i dag skal vi bake pepperkaker" osv.

Nå jobber jo mannen min fullt da, men klart vi merker at min inntekt er borte, men alt går. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...