Mamman til AM&JS Skrevet 24. november 2008 #1 Skrevet 24. november 2008 Da ikke til å kjøpe noe spesielt, men til "livet" opphold...Dette fordi han får så lite av mamman sin..Åååh kjenner jeg får helt vondt..og vi synes det er helt uaktuelt at vi bestandig skal gi penger til gutten til jul og bursdag som han skal bruke på kinoturer etc.. Det er stesønnen min vi snakker om...og han får penger inn på kontoen sin i ny og ne som han kan bruke på det han vil...Men får så og si aldri noe av mamman sin fordi hun ikke har råd...:/ Pappan betaler jo bidrag for gutten, skal ikke noe av dette gå til han selv eller??
Joikaboll@ Skrevet 24. november 2008 #2 Skrevet 24. november 2008 Da hadde jeg gitt han en 100 lapp til jul og heller spredd julegaven utover året. Høres jo veldig ut som om det er det som er hans behov. Jeg tenker litt på dette bidraget, rart at han ikke får noe av dette. Nei, får mannen din til å ta tak i bidragssaken sin, han betaler vel ikke mer enn han skal til barnets mor? I såfall kunne han bedt nav m å regne om på det så gutten kunne fått noe selv. Tuppa mi får halve bidraget sitt hver mnd, hun er 14,5 år. En veldig fin ordning syntes jeg.
Hufsla Skrevet 24. november 2008 #3 Skrevet 24. november 2008 dette høres jammen ut som en skikkelig fin og ansvarlig gutt! Barnebidraget skal vel gå til å forsørge han, mat, strøm, klær o.l. vil jeg tro. Kanskje dere kan hjelpe han med å tjene penger? Vet ikke om han bor langt unna eller er mye hos dere, men hva med å tilby han betaling for å passe søsknene sine en kveld i uken? Vaske bilen? Måke snø? Klippe plenen? Male huset? Dersom han virkelig ønsker seg penger i stedet for ting er jo det et ganske miljøvennlig alternativ og. Ingen vits i å kjøpe noe som han ikke ønsker seg heller. Syns han skal ha ros for det jeg! Føles det lettere å kjøpe gavekort i stedet for å gi kontanter?
Mamman til AM&JS Skrevet 24. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 24. november 2008 Desverre så bor han laang unna oss og er kun her i ferier, langfri etc.. Vi setter over penger på kontoen hans av og til, hvis han skal noe spesielt etc..men mener også mor må bidra med sitt!! Når han er hos oss får han "ukepenger" eller penger når han trenger det..og da ofte litt mer hvis han gjør noe i huset, passer søsknene sine etc.. Vi har gitt han penger til jul hvert år..og siden han da ikke hadde noen konto brukte han pengene på nintendo i steden for å bruke dem på pc som han hadde lovet oss..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå