Gå til innhold

Settes i gang pga størrelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som skal settes i gang pga stor baby og mye fostervann? Når skal dere da i gang settes og hvor stor er babyen deres estimert til?

Jeg er 38+6 i dag, og for halvannen uke sia var han målt til å veie min 3,5 kg plss at jeg har altfor mye fostervann. Skal på kontroll i dag igjen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvorfor settes igang når "bare" 3.5 kg?

Skrevet

Jeg ble satt igang forrige gang, pga at jeg fikk en veldig stor baby med nr.2. (4990 gr).

Uka før termin ble babyens vekt estimert, og jeg fikk time til vurdering 2 dager over termin. Da var jeg ikke moden i det hele tatt, så de ville vente to dager til. Så jeg ble satt igang på 4.dagen over termin. Hun ble født 6.dagen over termin, og var da 4540 gr. Tar laaaaang tid når man blir satt igang.

Hvertfall med meg. Ble også satt i gang med nr.1, pga overtid.

Nr.2 kom av seg selv, og han kom ut kjapt og greit :-)

Babyen i magen nå er estimert til å bli ca 4 kilo ved termin, så denne gangen skal jeg ikke bli satt igang, med mindre jeg går 14 dager over termin, da :-)

Skrevet

Jeg ble satt i gang forrige gang.

Var til estimering i uke 36 og da ble hun estimert til 4,5 kilo allerede, forventet vekt til termin var 5,5 kilo!

De vil ikke sette igang før uke 38 på sykehuset her, i tilfelle umodne lunger, så jeg gikk og fikk modnings og riestimulerende akupunkur fra uke 36 (dagen etter estimeringen).

I uke 37 ble jeg lagt inn siden de ikke var helt fornøyd med hjerterytmen. Jeg var da helt moden og hadde ca 2-3 cm åpning. De tok vannet klokka 12 på formiddagen og jeg fikk litt uregelmessige rier av det. Klokka 17 hadde jeg ca 5 cm åpning og fikk riestimulerede drypp. Klokka halv ni var hun født.

Jeg var altså i uke 37, og ungen veide 4858 da hun kom.

Synes det er rart du blir satt igang når det bare er snakk om 3,5 kg, det er jo helt normal vekt. Det må ha noe med fostervannsmengden å gjøre... Uansett, lykke til med fødselen!

Skrevet

Ettersom jeg har skjønt det, så er det pga fostervannet de er bekymra. Var også det med forrige. Jeg har fått time på sykehset til onsdag, så da får vi se. Sku ønske at det satte i gang av seg selv. Jeg er moden, 3 cm og veer som stopper. Så fortsatt lov å håpe.

Skrevet

Er veldig spent på størrelse denne gang jeg og. Forrigemann veide 4605 til termin. Vil helst ikke settes igang. Gjorde det da jeg fikk tvillinger som hver var over 3 kg, og hadde gått til termin. Det ble en laaang fødsel. Men modningsakupunktur skal jeg ta. Fikk det sist og da startet fødselen 2 dager før termin:) Har også opplevd en fødsel som startet 17 dager over termin. Hun veide 4300, men det var min letteste fødsel til tross for at det slitsomt å gå så lenge over da...

Skrevet

Har vært til akupunktur for 3 gang i dag, samt at jordmor tøyde. Nå var jeg myk og moden. Jeg har en del blodslim nå, og har hatt jevne tak fra 8-11 minutter. Skrekkblandet fryd.. hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...