Gå til innhold

Flere som sliter med penga i jula? :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blitt trekt mer enn vi trodde i lån nå i november, penger som egentlig skulle gå til julehandling. Jaja, blir billige gaver i år, hvis det blir noen...:(

Håpa vi skulle få til en skikkelig god jul, uten å måtte tenke så mye på penger, men den gang ei :(.

Hater å ha dårlig råd! Blæh!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi sliter vel ikke, men har veldig mye mindre å rutte med enn vi er vant med i desember.

Det vi har valgt for å henge med på "gavejaget" er rett og slett å kjøpe på Ebay!

Vi kjøper ting som er vanskelige å komme over her hjemme, til en rimelig penge, og sparer ganske mye på den måten.

Barna er også store nok (den eldste i allefall) til at vi skal sette henne i sving, så besteforeldre og oldeforeldre får hjemmeproduserte gaver i år:)

Det er faktisk ikke verre enn å være litt kreativ, så blir det så bra!

Skrevet

ja, her e vi begge studenter så det e trangt i økonomien nå... her har det blitt en del billige julegaver å må nok ty til å låne litt av foreldre for å få det til å gå opp

Skrevet

Usj, høres ikke noe ok ut. Om dere har blitt trekt mer enn dere skal finnes det vel en liten mulighet for å få noe tilbake?

Skrevet

Nei, får ikke noe tilbake. Vi flytta trekkdato fra den 1. til den 15. og pga ekstra renter har det blitt trekt ekstra penger...

Godt det er halv skatt på neste lønn idet minste!

Skrevet

Har forsåvidt ganske grei rå nå..men det fordi vi har spredt julegavene utover mnd nå før jul og at både mannen og jeg får noe ekstra penger i desember!! Men rike er vi ikke akkurat..hehe..men klarer oss..

Men har vært i samme situasjon som det du beskriver..og vet hvordan det føles..

Skrevet

Det blir ingen jul med veldig mye penger nei, men overlever og vi skal få en fin jul. Har ordnet gavene litt utover, slik at det ikker er så mange igjen. Og ingen får dyre gaver. Ungene har og skal lage endel gaver.

Jeg har ikke planer om å dra til byen frem mot jul, det lille som evt må ordnes/kjøpes sender jeg min mann til å ordne. For han hater å dra til byen, så han kjøper aldri noe annet enn hva som står på lista.

Men det værste med jula er at vi også har to barnebursdager på den lønninga, det er ikke fult like morro. Der må vi nok redusere det litt mer enn hva de vil. Hun ene vil ha bursdag på kinoen, men det må hun nok bare drømme om.

Men jeg håper desember blir bedre økonomisk enn hva november nå er. Reprasjon på bilen var ikke helt med i planen, og to andre store regninger. Så igår ble sparegrisen knust....

(men tar ikke helt av. Pappa har min buffer konto, og den er han gjerrig på. Da krever det enda mer å ta ut derfra)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...