Gå til innhold

Kjenner ikke livmor - er bekymret! (samme som 2.trimester)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 15+1 idag, og kjenner fortsatt ikke livmor når jeg ligger på ryggen. Dette er mitt fjerde barn, så jeg mener jeg burde kjenne noe nå, eller hur?? Jeg klarer ikke å huske når jeg først kjente livmor sist, men mener det var før uke 15? Dessuten står det i graviditetsboken at man nå tydelig skal kjenne kanten på livmor ca. 8 cm. nedenfor navlen....

Jeg er skikkelig bekymret, og har i grunnen klart å overbevise meg selv om at fosteret der inne har dødd :(, og at det er derfor magen ikke vokser. Altså, jeg har endel ekstra på magen fra før etter tre svangerskap, men det hadde jeg sist også, og da kjente jeg tydelig når livmoren "poppet ut". Lurer på om jeg skal ringe jordmor for en sjekk, eller er jeg overhysterisk?

Gode råd anyone? Noen som er ca. like langt og som heller ikke kjenner livmor? Takknemlig for alle beroligende svar...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei! Bestill en time til lege eller jordmor du. Du skal ikke trenge å gå lenge og lure.. Bedre å få vite det med en gang. Selv om alt sikkert er bra :) Jeg mener jeg har kjent en klomp inni der noen uker.. men er 20uker nå, men husker ikke når jeg begynnte å kjenne den.. Jeg har og endel ekstra over magen etter 2 tidligere svangerskap.. så det er litt vanskeligere å kjenne.. Men som sakt. Bedre å sjekke med en gang, så du slipper å bekymre deg. :)

Skrevet

hei

ikke noe særlig å være bekymra... da er det bedre å ringe å få det sjekket..

må legge til at jeg aldri kjente livmor før den var over navlen.. den rakk vell akkurat opp til navlen i 24. uke kontrollen..

har ikke spes mye mage fett (ikke lite heller men)

jeg tror alt er nok bare bra med den lille, men for din egen del ring lege/jm

lykke til :)

Skrevet

Takk for svar - ringte jordmor, men hun er syk, typisk nok...funderer på å ringe føden direkte, men vet egentlig ikke om de vil ta imot meg der??Uten henvisning og greier?

Skrevet

Ring legen din du og si at du er veldig bekymret og at du ønsker å bli tatt på alvor!

En kjapp tur innom for å få høre hjertelyden vil jo berolige deg, så det er jo enkelt for legen å hjelpe deg! Det skal så lite til...

Jeg håper at alt går bra med deg, og at det ikke er noe galt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...