Gå til innhold

kan jeg gi litt riskrem når tulla er 7 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er jo snart jul, og kom i snakk om at da kunne jo tulla smake litt riskrem, men er det for tidlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke gitt det til et så lite barn, men det kommer ikke til å få noen dramatiske konsekvenser om hun får en skje eller tre.

Skrevet

det anbefalles ikke at barn under ett år får melk pga at tarmen ikke er ferdig utviklet og proteinetmolekylene i melken lager bøll.

men småen spiste softis i den alderen og det gikk fint, uten at det er en fryktlig god grunn til at andre skal være like teite

Skrevet

Jeg ser ikke poenget med å gi dem "godteri" kun for at de voksne synes det er gøy å se reaksjonen hos babyen.

Det går nok bra, men helsestasjonens anbefalinger er at barn ikke skal ha kumelk før de er over 1 år.

Unntak når det gjelder syrnede produkter som biola, og varmebehandlet melk.

Skrevet

Har du lyst har du lov sier nåjeg.. Det er ikke nødvendig og det med kumelk er sant, men du gir nå ikke en skål heller.. La henne få litt fra en teskje for å smake. Gosja meg det er nå koselig det vel! Enkelte svar får det jo til å høres ut som barnemishandling å få litt riskrem på tunga før fylte 1år..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...