Gå til innhold

Folat

Nybakt tobarnsmamma

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går alle her inne på folat-tabletter? og hvor lenge skal dere gjøre det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker det. Og har tenkt å bruke de ut første trimester.

Skrevet

Ja, begynte med det siste måneden på p-piller, og skal ta det i alle fall de første 3 mnd av svangerskapet. Det er det som er anbefalt overalt, noen sier også at det kan være en fordel å ta folat hele svangerskapet, men det viktigste er uansett de aller første ukene.

Skrevet

Jeg har tatt foalt i over ett år jeg, og kommer til å fortsette hvertfall ut svangerskapet. De nyere anbefalingene sier at det kan være lurt siden det kan hjelpe mot svangerskapsforgiftning og morkakesvikt i tillegg til ryggmargsbrokk o.s.v. Tar ingen sjanser her i gården :)

Skrevet

Ja, jeg tar. Skal ta ut første trimester.

Skrevet

jøss..bør man ta d hele svangerskapet:-Ojaja..interessant info da..bra noen sier ifra=)

Skrevet

Jeg går på folat. hadde tenkt å gå ut 1.trisemester, men ser jo nå at det kanskje er lurt å fortsette ut hele svangerskapet :)

Skrevet

jeg tar folat. og kommer til og fortsette med og ta det til jeg er ferdig med svangerskapet.. :)

Skrevet

Har gått på det en stund nå, ca. tre mnd. Hadde tenkt å bare ta det ut 1. trimester, men hvis det er smart å ta det lenger så gjør jeg selvfølgelig det :D

Skrevet

Jeg fikk også beskjed av legen om å ta det i de første tre mnd. Men om det ikke er skadelig på noen måte, er det jo bare å ta det ut svangerskapet. Ingen som har hørt noe negativt om å ta det lenger enn de første tre mnd?

Skrevet

Nei, folat er ikke skadelig på noen måte. Det er vannløslig, og alt overflødig vil gå ut i urinen. Folsyre finnes også i grønne grønnsaker :) Det eneste jeg vet om man skal være forsiktig med, er å kombinere (nycoplus sin) folsyre og fenytoin (epilepsi medisin) da det kan gi nedsatt virkning, og derfor føre til epileptiske anfall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...