Anonym bruker Skrevet 24. november 2008 #1 Skrevet 24. november 2008 Vi skal kalle jenta vår for Embla, men vi har også lyst til å kalle henne opp etter farfaren som heter Martin. Så da tenker vi på Embla Martine..vi kommer bare til å bruke Embla daglig. Var dette navnet helt grusomt? Har også tenkt på Embla Marie. Hva synes dere?
Gjest Skrevet 24. november 2008 #2 Skrevet 24. november 2008 Tungt om du skulle brukt begge, ellers helt fint.
Gjest -<<- Skrevet 24. november 2008 #3 Skrevet 24. november 2008 Begge to blir litt klæsj i mine ører - norrønt møter moderne, liksom. Men de er helt greie. Embla Marie klang nok hakket bedre enn Embla Martine. Så veldig farlig er det vel uansett ikke med klangen, all den tid navnet er såpass tungt at alle kommer til å bruke bare ett navn.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2008 #4 Skrevet 24. november 2008 Nå er jeg ingen fan av Embla-navnet, men jeg syns begge variantene fungerer helt fint. Jeg for min del syns det er veldig koselig med oppkalling:) Siden du spurte om meninger, altså. Men ikke bry deg om hva jeg eller andre måtte mene. Velg akkurat det du vil.
birrisj05.02.09 Skrevet 24. november 2008 #5 Skrevet 24. november 2008 Jeg stemmer for Embla Martine! Martine er finere enn Marie.. og jeg digger mellomnavn, skal jeg også ha på mine barn, selv om jeg ikke kommer til å bruke dem til daglig.. Synes også at det er mer identitet over f.eks. "Per Alexander Olsen", enn bare "Per Olsen"..
Anonym bruker Skrevet 24. november 2008 #6 Skrevet 24. november 2008 pila og sug lut er hyggelige og saklige - utrolig.
*bolla pinnsvin* Skrevet 24. november 2008 #7 Skrevet 24. november 2008 Unnskyld at jeg nevner det, men er ikke Embla den maskina på tippinga, tro..? Anyway, synes Embla Marie var det fineste
prebs Skrevet 24. november 2008 #8 Skrevet 24. november 2008 Jeg synes Embla Marie klang best hvis dere skal bruke begge navnene daglig. Ellers er Martine også kjempefint : )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå