Gå til innhold

Embla Martine????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal kalle jenta vår for Embla, men vi har også lyst til å kalle henne opp etter farfaren som heter Martin. Så da tenker vi på

Embla Martine..vi kommer bare til å bruke Embla daglig. Var dette navnet helt grusomt? Har også tenkt på Embla Marie. Hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begge to blir litt klæsj i mine ører - norrønt møter moderne, liksom. Men de er helt greie. Embla Marie klang nok hakket bedre enn Embla Martine.

Så veldig farlig er det vel uansett ikke med klangen, all den tid navnet er såpass tungt at alle kommer til å bruke bare ett navn.

Skrevet

Nå er jeg ingen fan av Embla-navnet, men jeg syns begge variantene fungerer helt fint. Jeg for min del syns det er veldig koselig med oppkalling:) Siden du spurte om meninger, altså.

Men ikke bry deg om hva jeg eller andre måtte mene. Velg akkurat det du vil.

Skrevet

Jeg stemmer for Embla Martine! :)

Martine er finere enn Marie.. og jeg digger mellomnavn, skal jeg også ha på mine barn, selv om jeg ikke kommer til å bruke dem til daglig..

Synes også at det er mer identitet over f.eks. "Per Alexander Olsen", enn bare "Per Olsen"..

Skrevet

pila og sug lut er hyggelige og saklige - utrolig.

Skrevet

Unnskyld at jeg nevner det, men er ikke Embla den maskina på tippinga, tro..?

Anyway, synes Embla Marie var det fineste :)

Skrevet

Jeg synes Embla Marie klang best hvis dere skal bruke begge navnene daglig. Ellers er Martine også kjempefint : )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...