jordbær mathilda Skrevet 24. november 2008 #1 Skrevet 24. november 2008 Jeg må til legen for å forlenge min sykemelding,samtidig trenger min eldste datter å få sjekket en arm hun sliter med. Gikk ikke å få time til oss begge på en gang!!! Min datter fikk time torsdag mens jeg fikk fredag!!Samme lege til og med!! Noe så idiotisk!!!!
alvis Skrevet 24. november 2008 #2 Skrevet 24. november 2008 Jepp, sånn er det. Jeg har vært heldig å få time etter hverandre. Meg kl 10:30 og gutten kl 10:45. Jeg tipper på at vi begge er ferdig undersøkt kl 09:45 men, men...Det har nok med penger å gjøre tenker jeg.
jordbær mathilda Skrevet 24. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 24. november 2008 Ja mulig det har noe med penger å gjøre, men du verden så mye bortkastet tid!!!
Gjest Skrevet 24. november 2008 #4 Skrevet 24. november 2008 og fordi ingen klager på denne praksisen så fortsetter de bare! Dette er ren idioti, og jeg ville klagd rett og slett!
dåsa06 Skrevet 24. november 2008 #5 Skrevet 24. november 2008 Jeg skal til lege på torsdag, noe som har vært bestemt lenge. Ringte legen ang min datter på snart 2 år, og kunne få time til henne i desember. Nevnte da at jeg selv har time til uka, og spurte om jeg kunne ta henne med da, og legesekretæren ringte inn til legen og spurte, og det var helt greit! Fornøyd med legen min værtfall!
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 24. november 2008 #6 Skrevet 24. november 2008 Har de fullt med andre pasienter så har de det.. Det blir ufattelig mye arbeid hvis de skal måtte flytte på den ene og andre for å skvise deres timer sammen..
jordbær mathilda Skrevet 24. november 2008 Forfatter #7 Skrevet 24. november 2008 Jeg ringte i dag for å bestille begge timene. Så det har ikke noe med andre pasienter å gjøre,men at vi måtte ha vær vår time. Uansett hadde nok ikke dette tatt mer en min time. Da jeg bare skal forlenge sykemeldingen,og min datter antakligvis bare skal ha en henvisning til røngen.
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 24. november 2008 #8 Skrevet 24. november 2008 Det jeg mener er at det har med andre pasienter å gjøre om de ikke har anledning ti lå gi dere time samme dag/etter hverandre.. Her i vår kommune er det mer enn 2 uker ventetid på alt som ikke er "akutt".. Jeg synes fortsatt ikked e er "urimelige" på noen måte, 2 pasienter må ha hver sin time samme om de bare skal noe som tar 5minutter.. det er jo regler med lege/pasient osv også selv om dere er mor og datter
jordbær mathilda Skrevet 24. november 2008 Forfatter #9 Skrevet 24. november 2008 Ja,ja skjønner det. Men når jeg ringer og sier hva jeg skal,spør damen meg om når på fredag det passer med time?? Jeg svarer når som helst,og foressten har jeg en datter som bla..bla.. -kan jeg ta med henne også?? Nei,det går ikke..men hun kan få time på torsdag. Jeg tenkte da hvis det er sånn at jeg kunne velge time selv,gikk det vel bra at datteren min også fikk. Men det var en annen slags time hun skulle ha,så det gikk ikke! Forstå det den som kan;))
mamman til 2 godjenter:) Skrevet 24. november 2008 #10 Skrevet 24. november 2008 jeg jobber som helsesekretær på legekontor, og det er sånn praksisen er stort sett over alt. hvis man har en smekkfull liste på pasienter så er det sjelden man kan få to timer etterhverandre desverre. de eneste timene man må ha åpne hver dag er øyeblikkelig hjelp timer, de skal stå ledige til neste dag. og de står ikke etter hverandre, men fordelt jevnt utover dagen. men de legen jeg jobber for pleier å være greie, er det foreldre og barn som trenger time så går det greit på samme time, men spørs hva det gjelder og hvor lang tid det tar, er det f.eks. en forkjølelse så tar ikke det lange tiden, men er det noe som på utredes videre så går det jo utover andre pasienter og dagen blir helt forkjøvet. så praksisen er sånn, at man må ha hver sin time, og det er gjerne en lang ventetid for å få time til noe som ikke haster så klart.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå