Gå til innhold

Kan folk holde kjeft om magen min??!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg skikkelig skikkelig dritlei av alle folka som skal kommentere hvor stor magen min er! Jeg trodde det skulle være mange koselige kommentarer når man var gravid, og syns en stund at magen min var fin jeg. Men nå er det bare plagsomt. Jeg skjemmes nesten over at jeg har så stor mage (som folk sier jeg har), og gidder snart ikke gå ut blant folk!

Er det to eller tre?

Er det en stor unge?

Du har vel termin før jul...?

Har du mye vann?!?

Og den jævla gapinga som noen setter opp i trynet sitt når jeg sier at jeg har termin i slutten av mars...

FAEN ALTSÅ!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er feit, du er stygg, jeg kan slanke meg. Det har blitt mitt standardsvar når folk sier sånne utrolig teite ting.

Jeg forklarer selvfølgelig hva jeg mener i etterkant da. At det _ikke_ er greit å "gå løs" på folk når en er på sitt mest sårbare, og at da må de tåle å få igjen.

Skrevet

Hohoho!!! Jeg syns jeg ser meg si det til folk ja:) Har veeeldig lyst å svare noe sånt- men ender oftest bare opp med å prøve å uttrykke mellom linjene at jeg ikke liker temaet... Ønsker ikke å fornerme noen da vettu.

Så går jeg hjem og er lyn-forbanna i stedenfor.

Skrevet

Men de fornermer jo deg, syns du har all rett til å si klart og tydelig i fra til disse tullingene!

Dessuten har jeg funnet ut at man i ettertid blir unnskyldt for det meste man sier med at man er hormonell! Syns i grunnen det er ganske greit for da kan jeg si min mening og om folk tror det er hormoner eller hva de nå tror, tar de som oftest poenget mitt- også snakker vi ikke mer om det! ;)

Herregud så klart det er ubehagelig for deg, det syns jeg også og jeg HAR faktisk 2 der inne!

Skrevet

Takk for støtten, dere.

Jeg skal begynne å si fra!

Skrevet

Jah, det synes jeg du skal =)! Du trenger jo ikke ta så hardt i som jeg gjør da =p

Skrevet

hei!

er helt lik deg, går heller hjem stein forbanna! Men har vell all rett til å slenge noe tilbake når folk sier sånt... er også dritt lei det!

Skrevet

Æ føle me dæ!! Æ plages me at folk sirting som såre,trur ikke dæm tenke sæ om.. Om folk spørr om æ e blidd nokka kjukkere eller sånn eller sånn.. så svare æ: E ikke kjukk, e gravid... hate folk som sir hei tjukka, eller kor svææær du e blidd... æ har vært liten hele veien, selvfølgeli må min mage åsså bli stor, e 31 uke på vei, d sku bare mangle, men folk lage en så stor case ut av d!

Å folk på sats stirre som nån idiota.. har dæm aldri sedd et gravid menneske før? e d domt av mæ å trene? ka e d? Kan dæm ikke bare trekke t sæ øyan å se an anna vei om d e rart... at folk ikke eie skamvet!!?? ÅÅHH!!!

Har en skikkelig dårli dag så måtte bare få d ut!!

Skrevet

Haha:) Kjenner meg godt igjen her fra forrige svangerskap. Jeg fikk hele tiden høre fra mormoren til samboeren min: `Skal du ha tvillinger, eller?? Du er jo fått så stor rumpe.` GRRR... En dag hun og svigermor skulle komme på besøk, sa jeg til samboeren min at jeg ikke orket å høre det der en eneste gang til. Og som jeg tenkte, der kom kommentaren for siste gang: `Skal du ha tvillinger, eller?` Svaret mitt ble: `Nei, jeg tror det er DU som skal ha tvillinger!!` uffameg...hormoner er ingen spøk. Hun sa det aldri igjen :-D

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor du klager så mye? Alle vet vel at magen blir stor når man er gravid. Dere klagedamer er irriterende.

Skrevet

Kjenner meg så igjen.

Har fått høre det i alle svangerskapene mine, litt senere med 1. enn med de 3 andre.

Og til siste innlegg: Det er ikke for å klage, men man blir drit lei av å høre de samme kommentarene opptil 10 ganger om dagen i ca 6 mnd.

Og for meg er det faktisk noen ganger så ofte, jeg har en jobb som gjør at jeg eksponeres for kunder, og både de og kolleger og familile klarer å si fra. De 2 siste har blitt opplyst om at jeg er lei kommentarene.

Ja jeg er stor, ikke til vanlig, men jeg blir tidlig stor i magen.

Og ja, jeg ser ut som et fjell på slutten, men jeg holder mye vann og har gjort det alle gangene- og det kan jeg ikke noe for.

Jeg har fått alle de samme kommentarene som hovedinnlegger- bortsett fra det med vann. Og sprekker snart, gleder meg til jula hvor jeg skal treffe slekt og venner som ikke har sett meg enda og måtte fortelle at jeg har termin i begynnelsen av mars.. Jippi.

God jul

Skrevet

ja, jeg kjenner meg igjen.. får høre det heeele tida... og jeg har ikke termin før i slutten av april! :o

Meeen, jeg blir ikke fornerma da.. men kjenner jeg blir sjokkert over at det er mulig.. folk tenker ikke på hva de sier når det gjelder gravide..

Skrevet

Jeg fikk plutselig mage for to uker siden, og da var jeg knapt 16 uker... På jobben i dag var det to damer som kom og skulle ta på magen min, noe jeg ikke vil! Jeg stoppet forsøkene, og etterpå humret en av mine mannlige kolleger: "Jaså, de får ikke lov til å pelle på deg?" Nei, ingen får lov til å pelle på meg til vanlig, hvorfor skulle jeg gjøre noe unntak nå? Det er fortsatt min kropp! Kulemage gjør meg ikke til offentlig eie! Heldigvis har jeg flere yngre kolleger som forstår meg... Tror damene over femti var så redde for å si fra da de selv var gravide, at de tror det skal være sånn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...