Gå til innhold

Hva skal dere bake til jul?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Holder med pepperkaker for min del... jeg er virkelig en meget dårlig baker så det overlater jeg til mamma.... :-)

Skrevet

Pepperkaker..

Skal vel kjøpe no småtteri, men bryr meg ikke om å bake noe.. Ingen her i huset som spiser kaker bortsett fra meg, og da gidder jeg ikke bake og sette frem kaker bare til meg..

Skrevet

Blir vel pepperkaker :)

Skal ha juleverksted hos tanta te tuppa :)

Skrevet

Pepperkaker her også..

Jentene vil lage marsipanfigurer,så det blir vel det også.

Ellers er jeg heldig og har en kjempe flink mamma,hun stiller med kromkaker,risboller og krydderkake til meg;))

Skrevet

Kjøper ferdig peppekakedeig, og baker med ungene. Blir kjempegode! Ellers lager far i huset peppekakehus med ungene.

Er veldig glad i sirupsnipper, og vil forsøke meg på det i år.

Skrevet

Pepperkaker og krumkaker. Pepperkake for å bake med 6 åringen og kose oss med det. Blir heller ei moccakake på julaften. Blir alltfor tørt med alle de sju slagene, går heller for ei saftig og god kake med mye krem og sjokolade...nam!

Skrevet

gidder ikke bake pepperkaker- kjøpe pepperkaker smaker mye bedre:)

men fant en oppskrift i et blad på noen julekaker som så veldig gode ut, så tenkte å prøve dem. også kanskje kakemenn:)

og julebrød ( heter det det? sånn brød med rosiner og sukat, som man har bruost på).

Skrevet

her blir det : risboller, sandnøtter, sjokoladekuler, ingefærkake ( nam nam ), pepperkaker og krydder-boller for de er kjempegode til kakaoen etter en kald tur ute. Kransekake-stenger og ekte marsipan med sjokolade og rom nam nam.

Det jeg kommer på i farta.

Skrevet

Baker det meste sammen med mamma og eldstejenta jeg:)

Pepperkaker.

Kransekakestenger.

Potetmeltopper.

Sjokolademakroner.

Smultringer.

Krumkaker.

Sjakkruter.

Risboller (baker og baker..., hehe).

I tillegg lager vi en del gjærbakst, eks rundstykker, boller, horn, julebrød (uten sukat).

Kjøper ferdig pepperkakehus som vi setter sammen og pynter:)

Skrevet

Jeg skal bake pepperkaker sammen med to venninner. Og så blir det vel kokosmakroner, risboller og div konfekt. Noe blir vel så enkelt som å smelte sjokolade og helle i sånne små konfektformer i ulike former, med non stop, hasselnøtter el.l. Og så pleier jeg alltid å lage mintkonfekt, som pyntes med mokkabønner. Minner om after eight og fazermint. nam nam! har bestilt kransekake

Skrevet

Vi skal bake julemanner, pepperkaker, kransekakefingre med sjokolade, lage gelepinner og marsipanfigurer. Gleder meg til å begynne!:)

Skrevet

Sirupsnipper (som også blir pepperkaker. deigen alle i huset liker, så da gidder jeg ikke pepperkaker som bare to liker)

Kokosmakroner.

Marsipankuler, få som liker men de er så enkle, greit å ha litt forskjellig når det kommer besøk.

Sjokoladeboller, muligens

Havreflarn håper jeg på, men spørs om jeg får noen fra mamma istede.

Pepermintestenger har jeg lyst på, men ett mareritt å lage, så jeghåper noen unger kan overtale meg (selv om de ikek har smakt de før)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...