Gull1 Skrevet 24. november 2008 #1 Skrevet 24. november 2008 Hei. Jeg synes at jeg generelt lite rørelse i magen. Er nå i uke 34 (BIM), og venter jente. Jeg blir alltid beroliget av både jordmor og fastlege. Magemål ligger litt under gjennomsnittet, og hjertelyden ligger mellom 140-150 ved hver kontroll. Jeg kjenner liv hver dag, i form av hikking og ålende bevegelser, ingen harde spenstige spark i ribben o.l. Jeg kjenner bevegelsene i gjennomsnitt ca. 3 ganger pr. dag....morgen, midt på dagen og kvelden, men skjelden over lang tid.Har jeg grunn til å bekymre meg, eller er det flere som opplever dette? Har hittil valgt å stole på en fantastisk jordmor og fastlege, men kjenner at jeg er litt "redd"...Det skal være sagt at vi har mistet en gang før.... Takknemlig for tilbakemeldinger;)
Lellemor Skrevet 24. november 2008 #2 Skrevet 24. november 2008 mi snuppe er sånn. har åsså lavt symfysemål, å jenta er lita i vekst, første kontroll i uke 35 var hun 22 % under gjennomsnittet, nå i uke 37 er hun bare 10 % hun er veldig rolig, ingen spenstige spark, bare merker at hun snur seg å sånn
Gull1 Skrevet 24. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 24. november 2008 Lille Huleboer, tusen takk for tilbakemelding Jeg har i grunnen vært litt tilbakeholden ift til å ringe støtt og stadig til jordmor/fødeavd. for sjekking, da jordmor har vært tydlig på at nå MÅ jeg klare å nyte svangerskapet... Godt å høre at du har hatt det likedan...har du aldri vært bekymret ift til dette? Hvordan beregnet du prosentvis under gjennomsnittet?
strikkemegihel Skrevet 24. november 2008 #4 Skrevet 24. november 2008 Kanskje noko med at det er jente du venter. Eg har og ei slik i magen (30 veker). Kan gå heile dagar utan at eg kjenner noko, og når ho fyrst gir teikn til liv så er det litt åling og hikking. Var faktisk på ekstra sjekk på sjukehuset sist veke fordi eg kjenner så lite liv. Alt såg fint ut og der fekk vi sjå mykje bevegelse som eg ikkje kjenner ( i tillegg til at vi fekk vite at det er ei jente ). Har frå før av ein gut som var turbo heile tida, så det er kjemperart med ein så rolig unge i magen denne gangen. Men på sjukehuset sa dei at det var mykje betre for meg å få kome inn til ein slik sjekk istaden for å gå å vere bekymra, og eg skulle ikkje nøle med å ta kontakt om eg fortsatt syns eg kjende lite. For min del var det iallefall fantastisk å sjå at alt var fint og at ho sprella og flytta på seg sjølv om eg ikkje kjenner det. Kjenner eg er mykje meir avslappa no.
Lellemor Skrevet 24. november 2008 #5 Skrevet 24. november 2008 joda, har vært bekymra..men alt e fint i ultralyt, og blodgjennomstrømminga tel navelsnora e heilt fin, så ho får ikke lite næring heller.. fikk vite prosentene i sånn vekst eksremering eller ka det nu heite,,, skal tebake 2 desember, så det bi spennanes å se om ho har lagt på sæ mer, vess ho fortsatt e inne tel då, har termin 10. men nu va æ bærre 2800g når æ blei født, å fødselsvekt ligg i genan, så det kan også ha mye å si.. desverre så har æ ikke helt klart å hiv røyken, så røyk et par milde sigaretta før dag, men så lenge blodgjennomstrømminga i navvlsnora e bra, så e ikke røyken grunn tel vækstn fikk æ beskjed om på u.l...
Gull1 Skrevet 24. november 2008 Forfatter #6 Skrevet 24. november 2008 Lykke til med spennende dager fremover:)
stinky-monkey Skrevet 24. november 2008 #7 Skrevet 24. november 2008 Jeg har en gutt i magen, og han kjenner jeg ikke så mye til heller. Han er veldig rolig, og jeg kjenner bare pittelitt romstrering rundt i magen noen få ganger i løpet av dagen. Jordmora mi sa at man skal telle bevegelsene om man er bekymret, og da skal man helst begynne på den tiden av døgnet når babyen er mest aktiv. Da skal man kunne kjenne 10 bevegelser i løpet av 2 timer. Så når du kjenner første bevegelse, så ser du på klokka, og innen det har gått 2 timer skal du altså ha kjent 10 bevegelser. Det kan være så lite som ett sekund mellom hver lille bevegelse, og det teller likevel :-) Så om man kjenner dette om morningen f.eks, og man ikke kjenner noe mer resten av dagen, så er det likevel godt nok sa jordmora mi :-)
birrisj05.02.09 Skrevet 24. november 2008 #8 Skrevet 24. november 2008 Her er det også ganske stille og rolig.. Kjenner jo liv, men er for det meste helt stille.. og kjenner ikke skikkelig harde spark sånn som før, men at det beveger seg der inne.. er 29+4 tror jeg.. vet ikke hvorfor det ikke kjennes så godt lenger?
2stk*perfekteBarn Skrevet 24. november 2008 #9 Skrevet 24. november 2008 Hos meg er det også veldig veldig stille! Og når jeg først har kjent bevegelse har det enten vært åling eller hikking som flere beskriver her. jeg hadde også en turbogutt i magen første gangen så dette har forårsaket en del bekymring hos meg. Men ved hver kontroll hos jordmor har hjerteslagene ligget på rundt 140 og alt har vært bra. Jordmor har heller ikke reagert på at jeg har klaget på at babyen er veldig stille. Hun sier at så lenge jeg kjenner bevegelse daglig så er det bra! Synes det er godt å lese at andre også har veldig rolige babyer for det er klart det er jo en kilde til bekymring. En vil jo helst at alt skal gå bra!
Gull1 Skrevet 24. november 2008 Forfatter #10 Skrevet 24. november 2008 Tusen takk for mange beroligende svar! Tror nok at jeg kan slappe av bedre nå når jeg ser det er flere som har det likedan:) Det er jo det som er så fantastisk med dette forumet, for det er jo bare vi gravide som vet hvordan ting enkelte ganger kan føles. Lykke til alle sammen;)
lchristin-nydelig tulle Skrevet 24. november 2008 #11 Skrevet 24. november 2008 jeg har bekymret meg en del jeg å,hun har vært veldig rolig hele tiden, men de to siste dagene har jeg kjent henne godt. jeg går m 4. mann og har aldri vært borti at det skal være så stille. og hun sparker ikke, men åler seg og kan kjennes ut som at hun skyver fra. hun ligger langt nede og har lagt seg tvers over v bekkenet mitt så det er vel det som gjør at jeg kjenner det så bra nå. er for det meste en del bobling nederst, men det er vel når hun rører armene sine det da, eller snur på hodet.
Gjest Tale30 Skrevet 24. november 2008 #12 Skrevet 24. november 2008 Vet du hvilken vei jenta ligger? Jeg fikk vite i uke 34 at min ligger i sete, og dette kunne føre til at man kjenner færre bevegelser. Jeg kjenner litt lett tråkking nede i mellomgulvet, også kjenner jeg hodet presse mot ribbena. Min er altså også veldig rolig.. bortsett fra enkelte dager hvor hun virkelig kvikner til. Dessverre bruker hun ikke de aktive dagene til å snu seg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå