Gå til innhold

Ha en fin dag jenter.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå tusler jeg ut igjen før jeg skriver hele livshistoria mi ;o)

Tanken er å vaske skap i dag,men....Slitenheta sitter i enda.Å jeg aner ikke hvordan jeg skal finne energien igjen.Batteriet nekter å laddes opp.

Ha en fin dag der ute.Her hadde vi -10 i natt.Inne var det 13 grader da vi sto opp.Hurraaaa for vedovn og ved.

Klem fra meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heipådeg, og god morgen til deg også!

Jeg anbefaler hvile for å lade batteriene! Vet du, ingen som merker om de skapene ikke er vasket utenom deg - og hvis noen skulle merke det og klage er det bare å delegere hele oppgaven.

Jeg har gått lenge og vært sånn gjennom margen sliten, og vurderte i våres å slutte å jobbe fordi jeg ikke eide krefter til noe.

En liten tur til legen og et par blodprøver viste at jeg hadde ekstrem folat og B12 mangel, og etter B12sprøyter og daglig inntak av dobbel dose folat og omega3 med B12, begynner formen å nærme seg noe mer normal selvom det er et stykke igjen enda - men tilskudd av dette må jeg nok ta i mange år, kanskje resten av livet.

Tror det er veldig lurt å lytte til signalene en sliten kropp sender ut, og ta det med ro selvom det flyter litt rundt deg. Prioriter det viktigste, som oppfølging av skole/lekser og la husarbeidet være. Dersom du kan greie å få overført noen oppgaver til resten av familien er det fint, men har skjønt at du må stå for det meste selv. I så fall får de andre finne seg i at det mangler rent tøy(først og fremst mannen....), at kjøkkenbenken flyter, send noen andre i butikken, la oppvasken stå eller få noen av de store til å ta den.

Her greier jeg med tilstrekkelig gulrot av og til å få noen av ungene til å dekke bordet og gjøre i stand frokost - kanskje noen av dine lar seg motivere innimellom?

Vedfyring er fine saker, det sverger vi til også c",)

Skrevet

Lytt til kroppen din, jente!! Og gi blaffen i å vaske skapene!!!

Sett deg ned og lag en liste over alt du vil skal gjøres og de tingene som skal gjøres hver dag.

Så tar du lista og skriver den på nytt, denne gangen med de tingene som IKKE kan utsettes (lekser, skole/BH aktiviteter etc) i en kolonne.

Og så de tingene man MÅ gjøre (NEI, vaske skap til jul hører IKKE til her!).

Og så de tingene du KAN gjøre HVIS formen tillater det!

Og du, vi damer har en tendens til å ha mye på den MÅ gjøre lista, men vurder den flere ganger du ;-))

Min mor lærte meg å skrive ned alt som må gjøres, fordi bare det å få det ned på papiret gjør det mer overkommelig...Og så slipper du å tenke på ALT hele tiden...

Vi er ikke roboter!!!! Og jula skal nytes, ikke bare være et "helvete" fordi vi er så sliten!!!

Men du, skriv den lista du ;-) Og trenger du hjelp til å sortere, så bare gi beskjed, vi hjelper gjerne!

Tårnfrid'en vår her har ihvertfall gitt meg noen knallbra tips i løpet av min tid her inne. "Hvordan fikse julelunsj i en fei" har jeg printet ut og gitt alle mine venninner ;-) Den kan brukes til ALLE tilstelninger!

Skrevet

Nei vaske skap behøver ikke kroppen din å gjøre nå.

Og skulle det vise seg at det har blitt temmelig støvete etter veggriving, så tar du en type jif-støvkost / type swiffer og bare smyger rundt tallerkner og glass, vips fort ferdig.

Ellers er jeg enig med de andre her, du som har såpass store barn må kunne forvente at de hjelper til, av og til???

Her rydder Storebror ut eller inn av oppvaskmaskinen når han har lyst, og det har han hatt ofte den siste tiden.

Batteriene dine har nok blitt brukt litt vel lenge den siste tiden.

Så eneste måten de kan få energi igjen er å ligge til de er oppladet.

Leeeeenge.

Hør på kroppen, den sender ut signaler hele tiden, se på Reven som ikke hadde B12 eller folat igjen i kroppen...... det funker ikke som det skal da vet du.

Lykke til, skriv lister som Babyonboard skriver om..... du skal se at du ender opp med ganske få MÅ-GJØRE-poster.

Skrevet

"Hvordan fikse julelunsj i en fei" lista MÅ legges ut her, dah! En god ting kan ikke gjentas for ofte... -kanke bare fortelle at lista fins! c",)

Skrevet

Jeg kan bare signere det alle jentene har skrevet her. Drit i skapene....hvem pokker skal inn og snoke der da?

Og lytt til signalene kroppen gir, de tar sjelden feil nemlig. Vi er flere i den båten og jeg tenker også at alderen kanskje spiller inn når det gjelder visse stoffer i kroppen som brukes opp lettere og trenger påfyll. Ta deg en real runde med blodprøver. Jeg gjorde det og det viste seg jo at ting i kroppen nesten lå på 0-verdi! Ikke rart man føler seg utafor da!!!

Og husk en ting til da du, om du maser om disse skapene så presser du jo meg til å føle at jeg burde tatt mine også og jeg NEKTER altså;-DDD

Vil ikke vil ikke vil ikke:-)

Ha en fin dag du også!!! Langt borte fra vaskefilla og skapene!!!

Skrevet

Det er gjort! Måtte bare lete litt ;-D

Skrevet

Skapene ble lagt merke til...usj...Å uten vask ingen rubbibg.Uten rubbing ingen maling.Jeg må gjøre det.men finner ikke den energien det er å reise seg å ta det under et.

Men i går tvang jeg meg på beina.Fikk vaska skapa også inni.Å rubba/pussa ned to av di.Så jeg er på vei mot malemalemale..Kan ikke huske at det var såååå pent inni di skapa heller =D

Jeg er et listemenneske.Derfor har jeg denne gangen ikke skrevet ned noe.For da vet jeg hvor mye det blir.Å jeg mister siste rest av piffen om jeg ser det er uoverkommelig.MEN;jeg skal ikke gjøre mer enn hva jeg greier.Om så juletreet må henges fra taket,pynten strøs på gulvet,og ribba må springes i ovnen.NEMLIG

Å etter et hett tips i går så har jeg veldig lyst å kjøpe mange meter voksduk og pakke inn huset til Jul.Fiks ferdig,og enormt pynta ;o)

Jeg har tenkt selv at her er noe galt som ikke er rett med kroppen.

Har vært sliten for lenge til at det bare kan være "sliten"?

Å når pms dritten kommer to ganger på en mnd,da må det enten bety at jeg straffes for ville ideer eller noe anna...

Har leita frem omega3 og knasker kapsler til det skvulper.Kaster i meg alt som er sunt,og svelger ned usunt i store doser.(Kan ikke la kroppen tro den er blitt helsefrik)

Å jeg skal få tatt prøver.Må bare få gjort unna møter og malearbeid først.

Di store jentene har virkelig vist ei anna side siden mamman ble sliten.Selv om jeg må fortelle om og om igjen hvordan ting gjøres,så prøver di så godt di kan.Så Lørdag greide di henge opp klær for meg.

Terping må til for å lære di noe,så der er ikke bare å delegere en oppgave nei.Men litt gjør di.Å det føles veldig godt =)

Storebror er ikke hjemme,så han rører ikke en finger.Å han andre???

...............

Men det ble en fin dag.Med en liten turbo som hjalp til alt han kunne med å gi meg ekstraarbeid =))) Han er så søt der han "arbeider" med å vaske,spikre eller male..Det siste ga meg hvit unge....

Skrevet

HURRA for midnattsola ;-D

Og hvis du nå bare kunne gi LITT mer F... innimellom så blir det bra vettu ;-))))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...